شهرستان ها

۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت در تبریز برپا شد

تبریز-رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز از برپاشدن ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت در این شهرستان خبر داد و گفت: اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از اصلی ترین مقوله های حوزه ورزش و جوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نوایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پایگاه‌ها در جهت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و دانش آموزان از سوی هیأت‌های ورزشی و تشکل‌های مردم نهاد راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه همواره بین بحث اوقات فراغت و جوانان ارتباط تنگاتنگی وجود داشته است، افزود: مقطع جوانی و نوجوانی که آمیزه ای از شور و شعور، اندیشه و احساس و نقطه پروازی برای رسیدن به آرزوهاست، از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو باید برای هر لحظه جوانان برنامه داشته باشیم.

نوایی اضافه کرد: برای بهره گیری بهینه از توانمندی‌های نوجوانان و جوانان و شناسایی استعدادهای آنان و همچنین فراهم کردن امکانات لازم برای رشد و تعالی جوانان، باید برنامه ریزی لازم به ویژه در زمینه اوقات فراغت صورت گیرد و اهمیت و ارزش اوقات فراغت و نقش سازنده و تربیتی آن باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی یکی از مهم‌ترین کارکردهای مثبت اوقات فراغت را فهم مسئولیت پذیری و نقش فرد در سازندگی و اعتلای خویش و نیز شناخت نقاط ضعف و محدودیت‌های خود عنوان و اظهار کرد: افراد خلاق، علاوه بر اینکه از هوش سرشار، صداقت، صراحت و انعطاف پذیری برخوردار هستند از اوقات فراغت خود حداکثر استفاده را کرده اند و با آزاداندیشی و تفکر مسائل مختلف را ارزیابی می‌کنند.

وی گفت: ساماندهی و غنی سازی اوقات فراغت، فرصتی ارزشمند برای شکوفایی استعداها و توانمندی‌های نوجوانان و جوانان است از این رو باید بیش از پیش در راستای استفاده بهینه از فرصت طلایی تعطیلات تابستانی تلاش کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا