شهرستان ها

۴۰۰ کلاس درس در حاشیه شهر مشهد افتتاح خواهد شد

مشهد- استاندار خراسان رضوی از افتتاح و راه اندازی ۴۰۰ کلاس درس در حاشیه شهر مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری صبح سه شنبه در مراسم افتتاح دبستان امام موسی کاظم که در قالب طرح «سه شنبه‌های افتتاح» در ناحیه یک مشهد برگزار شد اظهار کرد: کمبودها و عقب ماندگی‌های جدی در حوزه‌های مختلف داریم و باید به سرعت در جهت رفع کمبودها گام برداریم و یکی از زیرساخت‌های مهم برای ما، تأمین فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سرانه آموزشی کنونی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اولویت ما رفع مشکل آن است.

وی افزود: تهیه زمین متناسب با توسعه فضای آموزشی و تأمین منابع مالی از ضرورت‌های افزایش سرانه آموزشی است که با بهره مندی از ظرفیت‌های خیرین، آموزش و پرورش، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی به آن خواهیم رسید.

نظری ابراز امیدواری کرد: تا آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تعداد ۴۰۰ کلاس درس در حاشیه شهر مشهد افتتاح می‌شود تا کلاس‌های ۳ شیفت به ۲ شیفت و در نهایت به روال عادی شیفت‌ها بازگردیم.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: در طرح تحول حاشیه شهر مشهد، شهرداری بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات عمرانی خود را به این مناطق اختصاص داده است و ۳۰ درصد از بودجه عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این منطقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا مشکلات آب و فاضلاب، برق، شهرسازی، بهداشت و درمان و… در این منطقه برطرف شود.

افتتاح هفتگی مدارس جدید در مشهد

محسن داوری، فرماندار مشهد نیز در این مراسم از افتتاح هفتگی مدارس جدید در این شهر خبر داد.

فرماندار مشهد عنوان کرد: سرانه آموزشی مشهد به ویژه در حاشیه شهر از دغدغه‌های ما و آموزش و پرورش بوده است و این نهاد تعلیمی به جای آنکه بخواهد به برنامه ریزی برای آموزش بپردازد، باید به مکان کلاس می‌اندیشیدند.

وی ادامه داد: در طرح تحول حاشیه شهر مشهد و با تاکید و همراهی استاندار محترم که در سال ۱۴۰۱ مصوب شد، بر آن شدیم تا مشکل سرانه آموزشی را رفع کنیم. متأسفانه سرانه آموزشی ما در حاشیه شهر کمتر از ۱.۲ متر است و باید فکری برای آن می‌شد.

داوری خاطرنشان کرد: به همین منظور، از ظرفیت‌های خیرین محترم، شهرداری مشهد و آستان قدس برای تأمین زمین و ساخت و ساز بهره بردیم و انشاالله تا اردیبهشت ۱۴۰۳، هر سه شنبه یک مدرسه در حاشیه شهر مشهد مقدس آماده بهره برداری خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا