شهرستان ها

۴۰۰ گواهینامه صادراتی و وارداتی در اردبیل صادر شد

اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ۴۰۲ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در ۳ ماه اول امسال در استان اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد سه ماهه اول سال جاری این اداره کل در زمینه صادرات و واردات، اظهار کرد: در سه ماهه اول، تعداد ۴۰۲ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل استاندارد استان بر کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد، گفت: ۴۴ فقره از این گواهینامه‌ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و۳۵۸ فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش بینی شده به ترتیب ۴۲ درصد و ۱۴۰ درصد تحقق عملکرد داشتیم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: بیشترین اقلام صادراتی در سال جاری شامل خرما، کشمش، زرد آلوی خشک، روکش ملامینه آغشته، زغال صنعتی تهیه شده از آخال و ماسه سیلیسی بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار تأیید صلاحیت شده، به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علایی ادامه داد: کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است،

وی افزود: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی نیز جزو وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است.

مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل همچنین به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار در حوزه صادرات و واردات کالا و تأمین مواد اولیه و حد واسط واحدهای تولیدی کشور تدوین شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا