شهرستان ها

۴۰ روستای مریوان در آستانه تنش آبی هستند

مریوان_فرماندار مریوان گفت: ۴۰ روستای شهرستان درآستانه تنش آبی هستند که مشکلات آنها توسط آبفا بررسی شده و نیازمند تأمین اعتبار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل احمدی صبح سه شنبه در سومین جلسه شورای اداری شهرستان مریوان اظهار کرد: اگر وضعیت موجود و مشکلات را در کنار اعتبارات بسنجیم، به نظر می‌رسد شرایط مناسبی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند، افزود: انصافاً در این شهرستان فراتر از امکانات کار انجام شده است و یکی از ملاک‌های صحت این ادعا ارزیابی میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که نسبت به دوره گذشته ۶.۵ درصد رشد داشته است.

احمدی اذعان کرد: مشکلات عدیده‌ای در شهرستان مریوان وجود دارد، اصلی ترین مشکل که خودنمایی می‌کند مساله تأمین آب شرب و حل مشکلات حوزه فاضلاب است.

فرماندار مریوان تصریح کرد: ۴۰ روستای شهرستان در آستانه تنش آبی هستند که مشکلات آنها توسط آبفا بررسی شده و نیازمند تأمین اعتبار هستند.

روزانه ۳۱ هزار لیتر تولید پسماند فاضلاب داریم

وی تصریح کرد: امسال موفق به فعال‌سازی فاز دوم تصفیه خانه آبفا شدیم و باتوجه اینکه روزانه ۳۱ هزار لیتر تولید پسماند فاضلاب داریم با تکمیل فاز دو توانسته‌ایم ۲۰ هزار لیتر از این مقدار را مدیریت کنیم و هنوز ۱۱ هزار لیتر پسماند روزانه به رودخانه‌های پایین دست سرازیر می‌شوند که اگر مشکل این حوزه برطرف نشود، تصفیه مقدار مذکور هم بی اثر خواهد بود.

اسماعیل احمدی در خصوص آسفالت راههای روستایی اذعان کرد: فاصله ما با میانگین کشوری و استانی فاصله معناداری است که در بخش سرشیو بیشتر به چشم می‌آید.

وی افزود: در بخش سرشیو ۱۹ درصد راه آسفالته روستایی داریم و علیرغم اینکه در سه تا چهار سال گذشته به صورت میانگین ۱۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی داشته‌ایم هنوز حجم وسیعی از راه‌های روستایی آسفالته نیست.

فرماندار مریوان با بیان اینکه در حوزه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان دچار چالش‌های جدی هستیم، افزود: در این حوزه‌ها کمبود سرانه فضا بسیار جدی است و می‌طلبد اعتبارات جهشی در نظر گرفته شود.

برپایی نماز جمعه باشکوه از افتخارات مریوان است

وی با اشاره به از سرگیری فعالیت ساخت مسجد جامع شهر مریوان و نظر به اینکه یکی از افتخارات مریوان برپایی باشکوه نماز جمعه است، تاکید کرد: باید در سطح ملی برای ادامه روند اجرایی پروژه ساخت مسجد جامع مریوان اعتبارات جذب شود و اگر روند فعلی ادامه دار باشد این پروژه ۱۵ سال آینده هم به پایان نخواهد رسید.

احمدی اصلی‌ترین مشکل حال حاضر مرز باشماق را ساماندهی مرز عنوان کرد، و افزود: طرح ساماندهی مرز موضوع کلیدی است و به مطالبه همگانی تبدیل شده است.

وی باتوجه به قرار گرفتن در فصل گرما موضوع آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع را نگران کننده قلمداد کرد و بیان کرد: از لحاظ تجهیزات اطفا حریق دچار چالش و کمبودهای بسیاری هستیم و قول‌هایی که تاکنون داده شده تحقق نیافته است.

فرماندار مریوان در پایان سخنان خود موضوع گردشگری را فرصتی مناسب برای درآمد پایدار و ایجاد ارزش افزوده برای اقتصاد شهرستان دانسته و اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری یک میلیون و دویست و پنجاه نفر گردشگر از مریوان دیدن کرده‌اند که این یک عدد بسیار بزرگ است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا