شهرستان ها

۴۳۴۴ بیمار در سیستان و بلوچستان رایگان ویزیت شدند

زاهدان- رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از ویزیت رایگان چهار هزار و ۳۴۴ بیمار در استان خبر داد.

فاطمه کمیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه خدمت بی‌منت در راستای حمایت و حفاظت از سلامت جامعه توسط بسیجیان جامعه پزشکی سیستان وبلوچستان با ‏قوت در دستور کار است، افزود: در سه ماهه اخیر با اعزام ۳۳ تیم فوق تخصص و تخصصی به مناطق محروم و ‏دور افتاده استان هزار و ۱۳ نفر ویزیت رایگان شده و از داروی رایگان بهره‌مند شدند.

‏وی گفت: به دنبال ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان در مناطق دور افتاده ۴۶ تیم عمومی نیز اقدام به ویزیت و درمان هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران و ارائه داروی رایگان به آنان کردند.

وی ادامه داد: با اعزام ۳۲ تیم بینایی سنجی به نقاط مختلف استان ۵۰۸ نفر از خدمات رایگان در حوزه چشم ‏پزشکی بهره‌مند شده و ویزیت شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکل بهداشت دهان و دندان از اساسی‌ترین مشکلات مردم ساکن در مناطق حاشیه و محروم است، بیان کرد: با اعزام ۳۲ تیم دندانپزشکی و همتی که دندانپزشکان این حوزه به شکل جهادی با حضور در مناطق محروم داشتند ضمن افزایش آگاهی افراد برای رعایت بهتر بهداشت دهان و دندان، نسبت به ترمیم دندان‌های آسیب دیده افراد اقدام شد که در این زمینه ۴۵۳ نفر معاینه شده و از خدمات مختلف مانند ترمیم، کشیدن دندان و جرمگیری به صورت رایگان استفاده کردند.

وی گفت: با برپایی ۲۸ ایستگاه سلامت نیز ۵۳۹ بیمار از خدمات مختلف نظیر بررسی فشار و قندخون نیز ‏بهره‌مند شدند. ‏

کمیلی اظهار کرد: گسترش عدالت در ‏سلامت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، در این ‏زمینه بسیج جامعه پزشکی در صحنه‌ها و موقعیت‌های مختلف در راستای ‏کاهش آلام مردم ورود کرده تا ‏مرهمی بر درمان بیماری آنان باشند.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی برای حفظ سلامت جامعه در هر عرصه‌ای حضور مؤثر دارد، اضافه ‏کرد: اهدای خون ۱۲ نفر، اعزام تیم آموزشی به نقاط مختلف مبنی بر آموزش پروتکل‌های بهداشتی و فاصله ‏گذاری اجتماعی در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اهدای بسته‌های بهداشتی و معیشتی از دیگر اقداماتی به شمار می‌رود که توسط بسیجیان به صورت مداوم در حال انجام است‎.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان با بیان اینکه افتخار ما به عنوان سرباز خدمت بی‌منت به مردم است، خاطر نشان کرد: در این عرصه بدون هیچ چشم داشتی وارد میدان شده‌ایم و در مناطق مختلف ‏شهری و روستایی اقدام به ویزیت و ارائه داروی رایگان می‌کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا