شهرستان ها

۴۴ هزار نفر شب اقامت در گلستان ثبت شد/ پیشتازی بوم‌گردی‌ها

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: طی ۱۲ روز اخیر تعداد ۴۴ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی و شناسنامه دار استان گلستان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر محمد جواد ساوری عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۶ اسفند تاکنون تعداد ۴۴ هزار و ۸۶ نفر شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی و شناسنامه‌دار استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: بیشترین اقامت ثبت‌شده در این مدت مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان بود که افزون بر ۲۸ درصد از مجموع اقامت ثبت‌شده با تعداد ۱۲ هزار و ۴۷۲ نفر شب اقامت را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: خانه مسافرهای استان با ۲۳ درصد، هتل‌ها با ۱۴ درصد، سایر مراکز اقامتی اعم از مهمان سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی با ۱۲ درصد و اقامتگاه‌های موقت با هفت درصد بیشترین میزان اقامت ثبت‌شده در این مدت را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است، گلستان یکی از استان‌های شمالی و گردشگری ایران بوده که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان‌های خراسان شمالی، سمنان و دامنه‌های شرقی البرز و مازندران واقع شده و در ایام سال میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا