شهرستان ها

۴۵ تیم نظارتی بر بازار اصفهان در آستانه محرم نظارت می‌کنند

اصفهان – مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: در آستانه فرارسیدن ماه محرم، ۴۵ تیم نظارتی بر اقدام موجود در بازار اصفهان نظارت‌های ویژه خواهند داشت.

جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۴۵ تیم بازرسی ۲ نفره به منظور نظارت ویژه بر اصناف به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امسال آمار پرونده‌های احتکاری کاهش یافته است، ادامه داد: در صورتی که مردم با هر گونه احتکاری یا گران فروشی و موارد تخلف مواجه شدند با شماره ثابت ۱۳_۳۲۳۵۲۰۱۲ و ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ تماس بگیرند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان به تعداد بازرسی‌ها در سه ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: در سال در سه ماه اول امسال در مجموع بالغ بر ۵۱ هزار و ۶۲۹ بازرسی صورت گرفته است که منجر به تشکیل ۱ هزار و ۹۴۴ پرونده به ارزش ریالی ۱۴۷ میلیارد و ۲۹۲ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۷۳ ریال شده است.

وی گفت: این میزان بازرسی نسبت به ایام مشابه پارسال بالغ بر ۱۷ درصد افزایش بازرسی داشته است.

نانوایان بیشترین تخلف را در بازرسی از اصناف داشتند

محمدی همچنین به مجموع بازرسی‌های صورت گرفته روی اصناف طی سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، ۳۴۶ هزار و ۳۱ بازرسی صورت گرفت که منجر به ۸ هزار و ۸۵۲ فقره پرونده به ارزش ریالی ۶۰۸ میلیارد و ۳۹۵ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۶۹۴ ریال بوده است.

وی افزود: در این پرونده‌ها بالاترین تخلف صنفی از نانوایان گزارش شده است و گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی به ترتیب بیشترین موارد تخلف صنفی بوده است.

محمدی گفت: با اجرای طرح هوشمند سازی آرد و نان شاهد کاهش عرضه خارج از شبکه آرد بوده ایم که این طرح نقش مهمی در کاهش میزان تخلفات نانوایان داشته است.

وی همچنین به طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح از اول سال تا کنون ۲۳ هزار و ۹۶۴ بازرسی از اصناف صورت گرفت که طی آن ۹۹ واحد صنفی پلمب شدند و یک هزار و ۲۰۲ واحد صنفی نیز از ۱۲۰ هزار تعداد کل اصناف، تذکر لسانی دریافت کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا