شهرستان ها

۴ ایستگاه پایش آلودگی هوا در مازندران راه اندازی می شود

بابلسر – مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نبود ایستگاه پایش آلودگی هوا را از مشکلات بیان کرد و گفت: چهار ایستگاه پایش و رصد آلودگی هوا در استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عطاء الله کاویان صبح شنبه در نشست سالانه رؤسا و مدیران محیط زیست استان با اشاره به عقد تفاهمنامه ای برای شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های فراروی محیط زیست استان اظهار داشت: برای حل سه مسئله با شرکت‌های دانش بنیان تفاهمنامه امضا کردیم و این طرح نیز در سال آینده پیگیری می‌شود.

وی با اظهار اینکه ۲۱ منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست با ۲۲ درصد مساحت استان وجود دارد، گفت: ۱۱ درصد آن مربوط  به منطقه البرز مرکزی است و ۱۱ منطقه حفاظت شده، پنج پناهگاه حیات وحش، سه اثر طبیعی و ملی و دو پارک ملی در استان وجود دارد.

وی گفت: مازندران در قیاس با مناطق کشور دارای محیط زیست طبیعی و انسانی منحصربه فردی است و با توجه به ثبت تالاب بین المللی میانکاله و فریدونکنار و ۲۱ تالاب ذیل کنوانسیون رامسر، موقعیت استان حساس و مهم است.

کاویان تصریح کرد: برای حفاظت از تالاب‌ها باید در قالب قانون اقدامات حفاظتی و نظارتی داشته باشیم و نیازمند حمایت دستگاه قضائی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران پسماند را معضل اصلی و اساسی استان ذکر کرد و گفت: کمیته‌ها و کارگروه‌های متعددی برای حل معضل پسماند در استان شکل گرفت و احیا شده است.

وی یادآور شد: تمامی برنامه‌ها در حوزه مدیریت پسماند از کانال کارگروه‌ها و کمیته‌های فنی عبور می‌کند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم شهرداری‌ها راسا اقدام و عمل کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران آلودگی آب، خاک و هوا را از دغدغه‌های جدی در استان بیان کرد و گفت: آلودگی‌ها و رشد خانه‌های دوم سبب شده فشارهای زیادی به منابع آب و خاک وارد شود.

وی با اظهار اینکه ایستگاه‌های مناسبی برای پایش آلودگی هوا نداشتیم، گفت: دو ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در نکا و آمل راه اندازی می‌شود و در مناطق غربی استانی نیز دو ایستگاه جدید فعال می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا