شهرستان ها

۴ راوی در یادمان فتح المبین مستقر هستند

اهواز – بیش از ۱۲۰ خادم شهید و چهار راوی در یادمان شهدای عملیات فتح المبین آماده ارائه خدمت به زائران این یادمان دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یادمان شهدای فتح‌المبین در هشت کیلومتری شمال‌غربی شهرستان شوش قرار دارد، در این منطقه تعدادی از رزمندگان قرارگاه فجر به فرماندهی شهید «مجید بقایی» در ۹ شیار با سنگرهای کمین دشمن درگیر شده و تعداد زیادی به شهادت رسیدند.

هر ساله و به خصوص در روزهای پایانی سال خیل عظیم شیفتگان و دلدادگان شهادت و ایثار، کوله‌پشتی عاشقی را کول می‌کنند و دل به خاکریزهایی می‌سپارند که پر است از یاد یارانی که جان دادند تا خاک ندهند. یادمان فتح المبین در شهر باستانی شوش دانیال در فهرست میراث دفاع مقدس نیز ثبت شده است.

عملیات فتح المبین در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۶۱ با رمز «یا زهرا» در جبهه جنوبی در منطقه غرب شوش و دزفول با وسعت حدود دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع انجام شد. طرح‌ریزی عملیات فتح المبین از اواسط آبان ۱۳۶۰ آغاز شده بود و بسیاری بر این باورند که این عملیات نقطه عطف جنگ ایران و عراق است که در نهایت منجر به بیرون راندن نیروهای عراقی از بخش بزرگی از خاک خوزستان شد.

حاصل این عملیات به آزاد سازی ۲ هزار و ۴۰۰ کیلو متر مربع از خاک میهن منجر شد.

تعداد ۱۲۰ خادم و چهار نفر راوی در یادمان مستقر و به صورت شبانه روز مشغول خدمات رسانی به زائران و کاروان‌های راهیان نور هستند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا