شهرستان ها

۴ هزار بافنده فرش تحت پوشش کمیته امداد اردبیل هستند

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴ هزار بافنده فرش تحت پوشش کمیته امداد هستند که یک هزار نفر از آنها در حوزه فرشبافی به صورت فعال حضور مستمر دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد در قبال حمایت کارفرمایان از مددجویان کمیته امداد و ایجاد فرصت اشتغال برای آنها ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با چهار درصد کارمزد و یا تا سقف ۷۰ درصد بیمه پرداختی مددجویان صاحب شغل را تقبل کرده و حامی کارفرمایان است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز این حمایت‌ها برای واحدهای تولیدی باسابقه پنج سال و بیمه پرداختی بالای ۲۰ نفر در حال انجام است که حداکثر تسهیلات پرداختی نیز ۴۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یکی از اصلی‌ترین فرصت‌های ایجاد شده اشتغال برای مددجویان را حوزه فرش اعلام کرد و گفت: کمیته امداد سال‌های طولانی است که در حوزه فرش تسهیلات خوداشتغالی برای بافندگان پرداخت می‌کند که در این حوزه بیش از چهار دهه سابقه پرداخت تسهیلات و حمایت از بافندگان فرش را داریم.

حسین نژاد بیان کرد: در حال حاضر ۴ هزار بافنده فرش تحت پوشش کمیته امداد هستند که یک هزار نفر از آنها در حوزه فرش بافی به صورت فعال حضور مستمر دارند.

وی بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی را به عنوان متخصصان حوزه فرش یادآور شد و خاطرنشان کرد: همزمان با پرداخت تسهیلات فرش به مددجویان با کمک راهبران شغلی خرید مواد اولیه و همچنین برپایی دار قالی به همراه سایر هدایت‌ها و راهنمایی‌ها از سوی راهبران شغلی انجام می‌شود تا بافندگان فرش بتوانند حرکت‌های مناسبی را در حوزه تولید داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: متأسفانه در این حوزه عده‌ای با دریافت گواهی به دنبال دریافت تسهیلات به هر شکل ممکن هستند در حالی که مهارتی در این حوزه ندارند و انتظار ما این است که این تسهیلات به بافندگان واقعی و از طریق راهبران شغلی پرداخت شود تا شاهد احیای هنر – صنعت فرش در این استان باشیم.

حسین نژاد افزود: ما به گواهی و یا برگه کاغذ تسهیلات پرداخت نمی‌کنیم بلکه پرداختی تسهیلات کمیته امداد به بافندگان واقعی است که سابقه فرش بافی و تولید مؤثر را در این حوزه دارند.

وی گفت: انتظار ما از سازمان صنعت‌، معدن و تجارت این است تا به تناسب برگزاری نمایشگاه در حوزه‌های مختلف غرفه‌ای نیز برای مددجویان در نظر گرفته شود تا بتوانند در حوزه‌های مختلف محصولات خود را عرضه کنند چرا که یکی از مشکلات مددجویان فروش محصولات است که از طریق نمایشگاه می‌توان این نارسایی را برطرف کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد سال گذشته با پرداخت تسهیلات برای ۵ هزار و ۴۰۰ مددجو فرصت شغلی ایجاد کرده که یکی از مهمترین حوزه‌ها فرش و تولید صنایع دستی است.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: ما سابقه ۴۰ سال فعالیت در حوزه اشتغال و خودکفایی را داریم و قطعاً در دهه جدید سعی بر ایجاد فرصت‌های اشتغال فراگیر برای ۵ دهک اول جامعه است که امیدواریم از محل تبصره ۱۸ برای اشتغال مددجویان ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات را با همکاری بانک‌های عامل پرداخت کنیم.

وی افزود: در کنار ایجاد اشتغال صحت‌سنجی فرصت‌های شغلی نیز به انجام رسیده و ۹۷ درصد طرح‌های کمیته امداد بدون انحراف به نقطه اجرایی رسیده که این موفقیت بزرگ برای این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در پایان گفت: بانک‌های عامل سال گذشته ۸۴ درصد منابع اشتغالزای کمیته امداد را پرداخت کردند و امیدواریم امسال با همکاری بیشتر پرداخت تسهیلات سرعت مضاعفی به خود بگیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا