شهرستان ها

۴ هزار شهید مبارزه با مواد مخدر در کشور وجود دارد

شهرکرد-مسوول کارگروه مقابله با اعتیاد شورای اجتماعی از وجود ۴ هزار شهید مبارزه با مواد مخدر در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن صفرپور ظهر امروز سه شنبه در اولین یادواره شهدای مدافع جان و گرامیداشت شهید جمهور آیت الله رئیسی درباره عنوان یادواره که چند وجهی است اظهار کرد: یک بخش عنوان یادواره آیه ۳۲ سوره مائده می‌باشد، هر کس جان یک نفر را نجات دهد، انگار جان همه انسان‌ها را نجات داده است؛ این موضوع عمومی برای همه شهدا می‌باشد.

وی درباره دیگر بعد انتخاب نام «مدافع جان» بیان داشت: بخش اختصاصی عنوان یادواره به دلیل آن می‌باشد، کسانی که درگیر اعتیاد می‌شوند از ۱۰۰ نفر ۹۵ نفر به دلیل سومصرف مواد مخدر فوت می‌کنند؛ تمرکز و مبارزه شهدا مستقیماً از جان افراد و انسان‌ها دفاع می‌کنند.

مسئول کارگروه مقابله با اعتیاد شورای اجتماعی یادآور شد: شهدا مدافع جان، تنها از جان مردم ایران دفاع نمی‌کنند، در واقع از جان مردم سراسر کره زمین دفاع می‌کنند و این عنوان بین المللی است.

وی مطرح کرد: جایی که ما می‌توانیم فرهنگ و ادبیات مقاومت را به کشورهای دیگر منتشر کنیم چون کشورهای دیگر در این راه با عقاید مختلف از جان انسان‌ها دفاع می‌کنند می‌توان به آنها نیز شهید گفته شود.

صفرپور با بیان اینکه این یادواره برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود تصریح کرد: در ۱۵ استان این یادواره برگزار می‌شود؛ تا پایان تیرماه امسال کنگره ملی این یادواره برگزار و در سال آینده کنگره بین المللی را برگزار می‌کنیم و این مسیر را ادامه می‌دهیم تا به سرانجام مدنظر برسیم.

وی اذعان داشت: در کشور ۴ هزار شهید مبارزه با مواد مخدر داریم همه شهدا برای تجلیل و قدردانی از آنها عنوان داشتند؛ به عنوان مثال حوزه سلامت ۲۵۰ شهید در دوران کرونا دارند که عنوان مدافعان سلامت را دارند؛ شهدا مبارزه با مواد مخدر خیلی مظلوم بودند، حتی عنوان نداشتند و بسیاری از رشادت‌های آنها را کسی نمی‌دانست؛ ۲ هزار نفر در سیستان و بلوچستان برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر شهید شدند؛ شهدایی که آگاهانه می‌دانستند چه کاری را در دفاع از جان انسان‌ها انجام می‌دادند باز هم این راه را برگزیدند.

مسئول کارگروه مقابله با اعتیاد شورای اجتماعی اظهار کرد: همه مجموعه‌ها برای برگزاری این یادواره کمک کردند اما نفس و اصل یادواره مردمی می‌باشد؛ یک بار یک نفر برای حمایت از این شهیدان کاری نکرده است، کسی دلش برای این افراد نمی سوزد، این شهدا برای مقابله با قاچاقچیانی که جان تک جوانان و نوجوان را می‌گیرند، جان خود را فدا کردند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در این حوزه دغدغه دارند وقتی می‌توان این مشکل را حل کرد که خیزش اجتماعی شکل بگیرد و مردم وارد میدان شوند؛ همه باید کمک کنند اگر شهدا در این راه شهید شدند، تک تک ما ادامه دهنده راه آنها هستیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا