شهرستان ها

۵۰ درصد تراز کنکور سابقه تحصیلی دانش آموزان است

asdasd


معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری ۵۰ درصد تعیین کننده کنکور سابقه تحصیلی دانش آموزان است.

به گزارش ایلنا، پژمان خلفیان ۳۰ فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در کنکور سراسری سال جاری تقریبا ۲۰ هزار دانش‌آموز بوده شرکت می کنند و از طرفی باتوجه به امکان مجدد ثبت‌نام برای نوبت دوم، این آمار تغییر خواهد کرد.

وی افزود: امسال ۵۰ درصد از تراز کنکور به سابقه تحصیلی دانش‌آموز پایه دوازدهم و ۵۰ درصد به تراز آزمون اختصاص یافته است.

خلیفان ادامه داد: اگر دانش‌آموزی سابقه تحصیلی امتحان نهایی پایه دوازدهم را نداشته باشد باید از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش اقدام به ثبت‌نام برای امتحان دروس مرتبط با کنکور سراسری کند و رتبه پایه دوازدهم را کسب کند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین دانش‌آموزانی که در سنوات گذشته مدرک دیپلم خود را اخذ نموده و نمره پایینی را کسب کرده‌اند می‌توانند بار دیگر اقدام به ترمیم نمره خود کنند.

وی گفت: اگر دانش‌آموزی  در کنکور سال جاری تراز مورد نظر را کسب نکند، باید سال آینده سابقه تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازدهم را ایجاد کند.

خلیفان با اشاره به کنکور دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد:  در سال جاری گزینش دبیری از دفترچه کنکور خارج شده و به صورت دفترچه جداگانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می شود. 

سوالات کنکور به صورت مفهومی است

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست گفت: همه دانش‌آموزان شاخه‌های نظری، فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای می‌توانند در کنکور رشته هنر شرکت کنند، البته شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای به دلیل اینکه دروس نهایی نداشته، باید در امتحان دروس زبان خارجه، ادبیات فارسی، عربی، دین و زندگی و سلامت و بهداشت شرکت و سابقه امتحان نهایی جهت شرکت در کنکور را کسب کنند.

رحمت معین افزود: ثبت‌نام و نحوه آزمون کنکور فنی و حرفه‌ای و کاردانش از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته دانش‌آموزان در کلاس تست شرکت و با کلید واژه تست‌زنی آشنا می‌شدند، اما اکنون سوالات کنکور مفهومی شده است و دانش‌آموز باید در مدرسه حضور پیدا کند و رتبه مورد نظر را کسب کند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا