شهرستان ها

۵۰ میلیون تومان تسهیلات به بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به هر بیمار خاص و صعب العلاج در این استان پرداخت می‌شود.


به گزارش ایلنا، محسن اسدبیگی در پنجمین نشست کار گروه استانی صندوق بیماران خاص لرستان با بیان اینکه ما تا کنون ۱۶ هزار و ۷۳۳ بیمار صعب العلاج را نشان دار کرده‌ایم، اظهار داشت: طی این مدت برای بیماران خاص و صعب العلاج، سه هزار و ۱۶ پرونده پذیرش تشکیل شده که از این تعداد، دو هزار و ۶۸۱ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و هزار و ۷۵۲ مورد هم در سامانه ثبت شده است.

وی در مورد آمار بیماران تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج استان، گفت: تعداد بیماران صعب العلاج نشان دار ۱۶ هزار و ۷۳۳ مورد است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان داشت: همچنین تعداد بیماران خاص استان ۱۸ هزار و ۱۷ نفر تا امروز بوده که با همکاری و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و اداره کل بیمه سلامت استان بیشتر بیماران خاص و صعب العلاج در استان نشان دار شده اند و هر بیمار می‌تواند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، تسهیلات اهدایی دریافت کند.

اسد بیگی افزود: با اجرای این طرح، خدمات سلامت از ۹ خدمت به ۵۰ خدمت افزایش یافته است و از نظر پذیرش و ثبت بیماران در سامانه و پرداخت اعتبارات لازم، جز سه استان برتر در کشور هستیم که دیابت نوع دو، فشار خون بالا و سرطان‌ها جز سه بیماری اول، از بین ۱۰۷ بیماری نشان دار، در استان است.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار سال قبل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، چهار هزار و ۱۰۰ نفر از بیماران متقاضی دریافت وام، در نوبت دریافت وام از صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قرار دارند که در صورت تأمین اعتبارات لازم در سال جدید، طبق روال سال گذشته و متناسب با نوع بیماری‌ها، تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام، تقدیم خواهد شد.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا