شهرستان ها

۵۰ واحد تولیدی راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

ارومیه – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در چهل و نهمین یکشنبه تولید با اعلام این خبر گفت: بازگشت ۵۰ واحد تولیدی راکد با ۸۰۰ نیروی کار از پیامدهای مثبت مصوبات بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کرمی ظهر یکشنبه در چهل و نهمین یکشنبه تولید در استان اظهار کرد: تاکنون در راستای یکشنبه‌های تولید از ۱۰۳ واحد تولیدی بازدید شده است که نتیجه آن ۲۳۳ مصوبه بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۴ درصد مصوبات تاکنون اجرایی شده است افزود: بازگشت ۵۰ واحد راکد با ۸۰۰ نفر نیروی کار از پیامدهای مثبت این مصوبات بوده است.

کرمی طرح یکشنبه‌های تولید را که ایده استاندار آذربایجان غربی با هدف رفع موانع تولید است را موفق دانست و تصریح کرد: سال گذشته هم ۹۰ واحد تولیدی با بیش از ۱ هزار نیروی کار با اجرای این طرح به چرخه تولید بازگشته بودند.

در چهل و نهمین یکشنبه تولید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولید سوسیس و کالباس و واحد صنایع فرآوری تولید آب میوه و کنسانتره بازدید کرد و از نزدیک به بررسی مشکلات این واحدها پرداخت.

واحد تولید سوسیس و کالباس که ۵ هزار تن ظرفیت تولید دارد در حال حاضر تنها ۱۰ درصد تولید دارد و در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

مشکلات تأمین اجتماعی، مالیات و سرمایه در گردش مهمترین مشکلات این واحد بود که قرار شد با رفع آنها ظرفیت تولید آن تا ۷۰ درصد افزایش پیدا کند.

واحد صنایع فراوری تولید آب میوه و کنسانتره که در آستانه بهره برداری بدلیل مشکلات مالی و مالیاتی تعطیل شده بود امروز با تصویب کارگروه رفع موانع تولید و رفع مشکلات آن قرار شد در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

این واحد تولیدی که برای راه اندازی آن تا کنون ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است سالانه توان تولید ۳ هزار تن کنسانتره و ۲ میلیون پاکت آب میوه را در سال دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا