شهرستان ها

۵۰ واحد صنعتی صادرات‌محور در اردبیل در حال احداث است

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۵۰ واحد صنعتی صادرات‌محور در استان اردبیل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: رویکرد محوری فعالیت‌های ما در سال‌جاری در ۲ حوزه متمرکز شده که بخش اول حمایت از واحدهای تولیدی صادرات‌محور است که در این زمینه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ واحد صنعتی استان با نگاه صادرات‌محور در حال اجرا است که در شهرک‌های صنعتی با پشتیبانی‌های لازم احداث و توسعه این واحدها را شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل واحد تولید گلیسرل را از جمله این واحدها بیان کرد و گفت: کارخانه تولید گلیسرل با ظرفیت ۱۰ هزار تن در اردبیل و شهرک صنعتی شماره ۲ در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن تأمین نیازمندی‌های صنایع غذایی و دارویی را شاهد خواهیم بود.

صادقی افزود: سرمایه‌گذار برای بهره‌برداری از این واحد تا آخر سال قول مساعد داده تا ما بتوانیم اشتغال مناسبی را در این مجموعه تولیدی با نگاه صادرات‌محور شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار کارخانه تولید گلیسرل، ام.پی.جی نیز از محصولات مورد استفاده در صنایع بهداشتی، خوراکی و غذایی است که این مجموعه نیز با ظرفیت ۳۰ هزار تن و با نگاه صادرات‌محور در حال انجام است.

صادقی اضافه کرد: این مجموعه‌ها در سطح خاورمیانه با خط تولید متنوع شرایط پیشتازی را دارند و تولید لمنت و پارکت نیز از جمله رویکردهای سرمایه‌گذار این پروژه است که تا یک میلیون متر مکعب تولید این محصولات را در استان اردبیل شاهد خواهیم بود.

جواز تأسیس برای ۹۰۰ واحد صادر شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در سال‌جاری بر اساس سیاست راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه بخش صنعت و معدن جز رویکردهای اصلی است که در استان اردبیل جواز تأسیس ۹۰۰ واحد صادر شده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از این تعداد ۳۱۰ واحد با سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در استان در حال احداث است که امسال و سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این واحدها خواهیم بود.

صادقی تکنولوژی روز دنیا را در بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی یادآور شد و تصریح کرد: مجموعه تولید سرم و محصولات دارویی در اردبیل با پیشرفت ۹۵ درصد و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان مراحل نهایی را سپری می‌کند و استان اردبیل در جمع استان‌های پیشرو در تولید محصولات دارویی و سرم قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظرفیت تولید این واحد صنعتی را ۳۶ میلیون لیتر سرم و محصولات تزریقی اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این کارخانه نه تنها نیاز داخلی رفع شده بلکه جلوی واردات محصولات دارویی مختلف گرفته خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا