شهرستان ها

۵۲۱ هکتار اراضی غیر ملی در شهرستان دیر تثبیت شد

بوشهر- مدیر امور اراضی استان بوشهر از تثبیت ۵۲۱ هکتار اراضی غیر ملی در شهرستان دیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلاک سرمستان از شهرستان دیر در کمیسیون رفع تداخلات استان مطرح و پس از بحث و تبادل نظر توسط اعضا تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیر امور اراضی استان بوشهر افزود: با نهایی شدن روند اجرای رفع تداخلات پلاک سرمستان چهار هزار و ۶۸۹ هکتار اراضی ملی و ۵۲۱ هکتار اراضی غیر ملی تثبیت شد که جهت اصلاح سوابق و نقشه‌ها به ادارات ثبت اسناد و املاک استان و منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارسال شد.

وی گفت: همچنین برای پاسخ به استعلام پرونده‌های بارگذاری شده در سامانه سحاک به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ابلاغ شد.

تثبیت بیش از ۱۳۲ هکتار اراضی غیر ملی شهرستان جم

مدیر امور اراضی استان بوشهر پلاک صیدی از شهرستان جم پس از بررسی و تهیه نقشه تجمیعی توسط اعضا کارگروه شهرستان تأیید و برای تصویب نقشه نهایی به دبیرخانه کمیسیون استان ارسال شد.

احمد مشایخی گفت: پس از بررسی تداخلات ایجاد شده در نقشه تجمیعی و رفع اختلاف بین اراضی ملی و اشخاص نقشه نهایی تهیه شده توسط مشاور در کمیسیون رفع تداخلات استان مطرح و تصمیم نهایی توسط اعضا گرفته شد که در نهایت منجر به تثبیت بیش از ۱۳۲ هکتار اراضی غیر ملی شد

رفع تداخل چهار پلاک شهرستان دشتستان

مدیر امور اراضی استان بوشهر از رفع تداخل چهار پلاک شهرستان دشتستان خبر داد و گفت: مالکیت بر زمین از عوامل مهم اقتدار اشخاص و دولت‌ها است که دولت‌ها برای کنترل مالکیت اراضی ملی اهداف خود را دنبال می‌کنند و از سوی دیگر مالکیت از دید اشخاص به عنوان شاخص اقتدار و ثروت است.

وی افزود: به همین منظور باید در راستای تثبیت مالکیت اراضی که دارای اختلاف بین اراضی ملی و اشخاص می‌باشد اقدامات لازم انجام تا بتوان نسبت به تثبیت مالکیت از طریق صدور سند تک برگ اقدام کرد و از این طریق انگیزه برای تولید محصولات کشاورزی و درنتیجه افزایش بازده اقتصادی فراهم می‌شود.

مشایخی با اشاره به اجرایی شدن موضوع فوق بر اساس ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور اظهار داشت: ماده ۵۴ برای پلاک‌های دارای مقررات موازی ملی و امور اراضی اجرا می‌شود که اختلاف بین اراضی ملی و اشخاص برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی با برگزاری کارگروه رفع تداخلات شهرستان و کمیسیون رفع تداخلات استان چهار پلاک بنک تر، بنک خشک، بام بلند و شکرک از شهرستان دشتستان مورد بررسی و منجر به تثبیت هشت هزار و ۹۶۴ هکتار اراضی ملی و ۲۱۴ هکتار اراضی غیر ملی شد که با ابلاغ آن جهت اصلاح سوابق و نقشه‌ها، اشخاص می‌توانند برای درخواست صدور سند تک برگ اقدام کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا