شهرستان ها

۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب در آذربایجان غربی آسفالت می شود

ارومیه – مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از آسفالت ۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در شمال استان خبر داد.

محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تکمیل قطعات ۴و ۵ بزرگراه سلماس- خوی اظهار کرد: آسفالت قطعات پایانی این بزرگراه به طول ۵ کیلومتر در روزهای آینده آغاز می‌شود تا گامی دیگر جهت تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور برداشته شود.

وی با بیان اینکه عملیات لایه زیراساس در قطعه ۵ و زیرسازی در قطعه ۴ احداث بزرگراه سلماس _خوی رو به اتمام است، ادامه داد: امسال کارهای عمرانی در پروژه‌های راهسازی به ویژه کریدور بزرگراهی غرب کشور افزایش یافته تا قبل از پایان فصل کاری قسمت‌های اصلی طرح‌ها بهسازی و آسفالت شود.

حمزه لو با بیان اینکه پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه سلماس – صوفیان که از ماه گذشته آغاز شده، ٢٠ درصد پیشرفت اجرایی دارد، ادامه داد: ٣ کیلومتر از بزرگراه سلماس – صوفیان با احداث این ابنیه فنی بازگشایی و کل محور در حوزه استخفاظی آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: براساس برنامه ساخت و توسعه راههای آذربایجان‌غربی عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح صوفیان تا دو ماه آینده به بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌رسد.

وی، اعتبار طرح احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه سلماس -صوفیان به ارزش ٢٠٠ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: مسیر ارتباطی بزرگراه سلماس- صوفیان با خطوط راه‌آهن در صورت تکمیل این تقاطع ایمن‌سازی می‌شود که علاوه بر کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای موجب تسهیل رفت‌وآمد ساکنان منطقه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص مشخصات فنی پروژه بیان کرد: پل تقاطع با ۱۶ عدد شمع و به دهانه ۴۳ متر به صورت فولادی و بتنی احداث می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا