شهرستان ها

۶۰۰ هکتار از اراضی آبی و کل مزارع دیم شهرستان خنج از بین رفت

خنج – مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت:به دلیل تداوم خشکسالی، گندم کاشت شده در حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی آبی و کل مزارع دیم شهرستان خُنج، از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی علیپور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: امسال ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم دیم و ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی در این شهرستان کاشت شده بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل تداوم خشکسالی، گندم کاشت شده در حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی آبی و کل مزارع دیم شهرستان خُنج، از بین رفته است.

او با بیان اینکه ارقام کشت شده در اکثر مزارع سیروان، برات، سارنگ، مهرگان و تیرگان بوده است، گفت: برداشت مزارع گندم این شهرستان با استفاده از ۲ دستگاه کمباین بومی و ۳۰ دستگاه کمباین غیربومی انجام شده است.

علی پور با بیان اینکه برداشت گندم در شهرستان خُنج از اردیبهشت هر سال آغاز می‌شود و تا نیمه اول خرداد ادامه دارد، گفت: با تلاش کشاورزان و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی علی رغم تداوم خشکسالی خوشبختانه میزان عملکرد در واحد سطح در بعضی از مزارع قریب به ۹ تن در هکتار است و این یک اقدام انگیزشی بین کشاورزان برای افزایش بهره‌وری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: این شهرستان دارای دو مرکز خریدست که با توجه به اینکه فروش گندم به دلالان تخلف و خروج بدون مجوز گندم از شهرستان کنترل می‌شود از کشاورزان در خواست کرد با توجه به موارد فوق، نسبت به تحویل گندم مازاد بر مصرفشان، به مراکز خرید همکاری و مساعدت لازم با مجموعه‌ی شهرستان داشته باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا