شهرستان ها

۶۰ برنامه فرهنگی طی دهه امامت و ولایت در سروستان برگزار می‌شود

سروستان – فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان با اشاره به اهمیت دو واقعه عید قربان و عید غدیر در اسلام گفت: ۶۰ برنامه فرهنگی طی دهه امامت و ولایت در سروستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین مباشری ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر بیان کرد: بزرگداشت غدیر از جمله مباحث قابل اهمیت در حوزه دینی و فرهنگی است و اگر واقعه غدیر به درستی به مردم اطلاع‌رسانی شده بود، یقین بدانید مشکلات بعدی برای اسلام ایجاد نمی‌شد و از همه مهم‌تر واقعه عاشورا رخ نمی‌داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان افزود: در همین راستا همزمان با دهه ولایت و امامت بیش از ۶۰ عنوان برنامه شاخص و اثرگذار در سراسر شهرستان سروستان برگزار می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: آگاهی‌بخشی نسبت به اهمیت غدیر، جذب مردم در برنامه‌های دهه امامت و ولایت، روشنگری جهت حضور گسترده مردم در انتخابات، تقویت انسجام و وحدت و ترویج سنت حسنه عهد اخوت و برادری در بین مؤمنان، معرفی ابعاد تاریخی، اجتماعی، بازخوانی اهمیت غدیر در ایجاد تمدن اسلامی، معرفی سیره علوی به عنوان مدل حکمرانی قوی، تبیین نسبت غدیر و مهدویت و نقش انتظار در تحقق اهداف غدیر را بخشی از اهداف برنامه‌های این هفته خواهد بود.

سرهنگ مباشری از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت در رده‌های بسیج را جشن‌های بزرگ خیابانی و نورافشانی در معابر و تفرجگاه‌ها، نذر قربانی، دیوارنگاری سطح شهر، ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر و جاده شیراز سروستان در منطقه مهارلو، دیدار با خانواده شهدای سادات، برگزاری جشنواره‌های بومی محلی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، اطعام و علوی، اجرای سرود و تئاتر پاتوقی، تهیه جهیزیه زوجین جوان و نشست‌های بصیرت‌افزایی غدیر و تجلیل از سادات عنوان کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا