شهرستان ها

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد

مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی:

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت:۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد و ۳۲ درصد تلفات مربوط به سرنشینانی است که کمربند ایمنی نبسته‌اند.


به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی، اورجعلی علیزاده در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس پلیس راهور فراجا، ضمن  گزارشی ازعملکرد این اداره کل درمورد ارتقا ایمنی تردد در سال گذشته و برنامه های سالجاری توضیحاتی ارائه  داد و افزود: سال گذشته ۶۲۷ نفر در اثر حوادث رانندگی در جاده های استان جان باختند.

اروجعلی علیزاده ادامه داد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد و ۳۲ درصد تلفات مربوط به سرنشینانی است که کمربند ایمنی نبسته‌اند.

در ادامه سردار سید کمال هادیان‌فر با اعلام اینکه ۹۶ درصد حمل‌ونقل کشور، حمل‌ونقل زمینی است و حجم ترددها در سال گذشته ۷.۶ میلیارد تردد در ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های کشور بود، گفت: ۵۲ میلیون نفر در کشور ما گواهینامه رانندگی دارند و هرسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گواهینامه جدید دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان مرگ ناشی از تصادفات رانندگی در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ افزایش داشت؛ اما از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ روند کاهشی داشت، گفت: از این سال به بعد تصادفات دوباره رو به‌ افزایش گذاشته است.

رئیس پلیس راهور کشور اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۹ هزار و ۴۵۰ نفر جان‌باخته و ۳۷۸ هزار مجروح شدند که اگر کنترل نشود شاهد افزایش آمار تلفات جاده‌ای خواهیم بود.

وی با بیان اینکه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات از شاخصه‌های توسعه‌ یافتگی است، اظهار کرد: زمانی گفته می‌شد که در بروز تصادفات سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه نقش دارند؛ ولی اکنون پنج عامل مدیریت، راه، وسیله نقلیه و انسان و آموزش در این زمینه مورد توجه است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه محورهای گردشگری استان در ایام تعطیل پرتردد است، گفت: در برخی مسیرها بخصوص ورزقان به خاروانا کمبود امکانات و نیروی انسانی پلیس داریم که انتظار داریم نسبت به کنترل و کاهش تصادفات با به‌روز شدن تجهیزات و رصد تخلفات و تأمین نیروی انسانی در این خطوط اقدام اساسی صورت گیرد.

خرّم گفت: در سال گذشته قریب ۷۰ هزار گردشگر خارجی داشتیم که به‌رغم ورود این گردشگران به استان، شهر تبریز نقصان جدی در حوزه تأمین نیروی انسانی دارد که امیدواریم اقدام اساسی در راستای تأمین نیروی موردنیاز و تجهیز موارد رصد انجام شود تا شاهد کنترل مؤثر در این مورد باشیم.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا