شهرستان ها

۶۰ روستای استان کرمانشاه در تابستان با تنش آبی مواجه خواهند بود

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۶۰ روستای استان کرمانشاه در تابستان با تنش آبی مواجه خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاکاوند عصر شنبه در دومین نشست قرارگاه عملیاتی استانی برای تأمین آب شرب روستایی که با حضور استاندار کرمانشاه، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران عضو قرارگاه برگزار شد، اظهار کرد: آب بسیاری از چاه و چشمه‌ها در استان کرمانشاه کاهش یافته و یا خشک شده در تابستان آینده ۶۰ روستا در استان کرمانشاه با تنش آبی مواجه هستند.

وی افزود: برای حل مشکل کم آبی این ۶۰ روستا در استان کرمانشاه به ۲۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: برای نخستین بار اعتبارات محرومیت زدایی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و سال گذشته این اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصدی به ارزش ۲۸۴ میلیارد تومان برای آبرسانی ره روستاهای کرمانشاه تخصیص پیدا کرد.

کاکاوند بیان کرد: برای رفع مشکل آبرسانی ۳۴۹ روستا در استان کرمانشاه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بسیج سازندگی قرارداد سه ساله با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان منعقد شد.

وی ادامه داد: بسیاری پروژه‌های آب و فاضلاب به صورت نیمه تمام باقی مانده و اگر پروژه تکمیل شود مشکل مردم پاوه حل خواهد شد و این در حالی است که درصدد هستیم اعتبار این پروژه را به یک هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا