شهرستان ها

۶۵۹ نفر از زندانیان اردبیل به آغوش خانواده بازگشتند

اردبیل- رئیس توسعه حل اختلاف در استان اردبیل گفت: ۶۵۹ نفر از زندانیان در بند طی سال ۱۴۰۱ با تلاش و وساطت کارکنان شوراهای حل اختلاف استان اردبیل به آغوش خانواده بازگشتند.

حجت الاسلام سید حسین علوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تلاش و وساطت کارکنان شوراهای حل اختلاف استان اردبیل طی سال ۱۴۰۱ در زمینه آزادسازی زندانی، ۶۵۹ نفر از هم استانی‌های گرفتار در بند زندان به آغوش خانواده خود برگشتند.

وی افزود: این تعداد توسط شعب حل اختلاف استان و شعب زندان مرکزی اردبیل، مشگین شهر، خلخال، بیله سوار، گرمی و بازداشتگاه پارس آباد که با برگزاری جلسات متعدد با طرفین پرونده و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، دعوت از معتمدین و ریش سفیدان محلات، هیئت‌های مذهبی به سازش ختم شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف در استان اردبیل بیان کرد: ورود یک فرد به زندان موجب بروز مشکلات فراوان به داخل خانواده‌ها و سپس جامعه می‌شود؛ بنابراین باید همه تلاش و دغدغه مسئولان ما کاهش زندانیان باشد و این نیز تنها با همکاری خود مردم به ویژه زندانیان محقق می‌شود.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: مشارکت خیران استان اردبیل به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور کمک‌های مالی خیران استان با هدف آزادی زندانیان غیرعمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دوبرابر شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا