شهرستان ها

۶۶ بنگاه اقتصادی راکد زنجان به چرخه فعالیت بازگشته است

زنجان-استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۶۶ بنگاه اقتصادی راکد زنجان به چرخه فعالیت بازگشته است، گفت: با این اقدامات نرخ بیکاری استان به ۴.۹ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خرمدره اظهار کرد: در ارزیابی استانداران شاخص‌های مختلفی وجود دارد که زنجان از بین ۱۰ شاخص در سه شاخص رتبه اول و دو شاخص رتبه ۳ و ۴ را کسب کرد و در سنجه‌های دیگر نیز رتبه‌های زنجان خوب بود.

وی انتخاب استاندار زنجان به عنوان استاندار برتر در کشور را حاصل تلاش مجموعه استان داسنت و گفت: استانداران هر سال کارنامه‌ای دریافت می‌کنند که یک کارنامه توسط رئیس جمهور و یک کارنامه از سوی سازمان اداری و استخدامی ارائه می‌شود که ارزیابی سنیگنی دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه دو مسئله حاکم بر منش مدیریتی و موفقیت به دست آمده بود، ابراز کرد: این دو موضوع شامل برنامه‌ریزی و حرکت سیستمی و دوم موضوع پیگیری در عرصه پایین‌دستی و بالادستی است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و جلسه با بانک‌ها یکی از موضوعات مورد پیگیری بوده است، ادامه داد: برای روکش آسفالت آزادراه زنجان – قزوین نیز پیگیری بسیاری انجان که که در نتیجه آن برای حدود ۲۰۰ کیلومتر ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه متمرکز کشوری گرفته شده است.

افشارچی با بیان اینکه در بخش تأمین زیرساخت‌ها مسائل حوزه ارتباطات مورد غفلت واقع می‌شود، خاطرنشان کرد: روز گذشته تفاهم‌نامه ایجاد شبکه فیبر نوری در چهار شهر استان زنجان امضا شد که در حوزه ارتباطات اینترنتی و اقتصاد دیجیتال تحول ایجاد می‌کند.

وی سهم بخش خصوصی برای اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری را ۶۰۰ میلیارد تومان و سهم دولت را ۵۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این طرح مجمیوعا با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان یک ساله انجام خواهد شد و نیاز ارتباطات پرسرعت را برآورده می‌کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه پروژه‌های صنعتی در شهرستان خرمدره در حال احداث و فعالیت است، عنوان کرد: در حوزه چاپ و بسته‌بندی یک پروژه در حال انجام است و واحاهایی برای دانه‌بندی سیلسیس و فرآوری آن و تولید پودر آلومینیوم به چشم می‌خورد.

وی نرخ بیکاری زنجان در بهار سال گذشته را ۵.۵ درصد عنوان کرد و افزود: این شاخص بهار امسال به ۴.۹ درصد رسیده است و این در حالی است که در کشور پایین‌ترین نرخ بیکاری به‌شمار می‌رود و اولین استانی هستیم که نرخ بیکاری را به زیر ۵ درصد رسیانده است.

افشارچی یادآور شد: این آمار از احیای واحدهای بزرگ و کوچک اتفاق افتاده و در طول ۱.۵ سال گذشته ۶۶ بنگاه راکد را به چرخه فعالیت برگرداندیم.

وی با تأکید بر اینکه به سمت مشکل کارگری پیش می‌رویم که در سطح خرد و کلان باید برای آن چاره‌ای اندیشید، اظهار کرد: برای سرمایه‌گذاری سراغ صنایع با فناوری بالا می‌رویم تا ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار زنجان یادآور شد: از مرداد سال گذشته تا امسال ۹۲ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌های خرمدره تزریق اعتبار کردیم که با توجه به افزایش درآمدهای مالیاتی این رقم برای آینده بیشتر خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا