شهرستان ها

۶ سد استان بوشهر ظرفیت ذخیره‌سازی آب باران دارند

asdasd


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: در نبود وقوع بارندگی‌های موثر در سال آبی جاری، اکنون ۶ سد این استان ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب آب باران دارند.

به گزارش ایلنا، ” علی محمدی ” روز دوشنبه در نشست ستاد بحران استان بوشهر اظهار کرد: اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب در ۶ سد استان بوشهر از جمله رئیس علی دلواری، تنگ ارم، اخند، باغان، خاییز و سد ارغون وجود داشته و طرح‌های ساخت سدهای در حال احداث استان نیز در شرایط پایداری در برابر سیلاب قرار دارند.

وی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، یک سامانه بارشی از ساعات ابتدایی سه شنبه ۲۸ فروردین، استان بوشهر به ویژه نواحی جنوبی این استان را در بر می‌گیرد و تا روز چهارشنبه بارندگی‌های موثر دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریخ کرد: وجود بارش باران در استان‌های همجوار احتمال وقوع سیلاب از حوضه‌های بالادست، استان بوشهر را تشدید می‌کند.

محمدی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب در شهرستان‌های جنوبی بوشهر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سیلاب، آمادگی لازم داشته باشند.

وی با تاکید بر پرهیز از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و آبراه‌ها تصریح کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادث از هرگونه تردد در محدوده حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

محمدی گفت: در ۲ روز آینده باید از هرگونه ورود به محدوده تاسیسات آبی از جمله سدها، بندها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی اجتناب شود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا