شهرستان ها

۷۰۰۰ چاه غیرمجاز منابع آب زیرزمینی کرمانشاه را تهدید می‌کند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست یک اولویت جدی است، گفت: هفت هزار چاه غیرمجاز منابع آب زیرزمینی کرمانشاه را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم ظهر پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه که با حضور معاونین عمرانی، سیاسی و امنیتی و اقتصادی استانداری و مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: تکریم شایسته مردم در هنگام مراجعه به ادارات و پیگیری دلسوزانه مطالبات آنها اولویت اصلی دولت و مدیریت ارشد استان کرمانشاه است.

وی افزود: مردمی که برای پیگیری مشکلات و مطالبات خود به ادارات مراجعه می‌کنند باید درخواست آن‌ها با احترام کامل و در اسرع وقت پیگیری شود و این نحوه تعامل و پیگیری مورد نظارت دقیق و نامحسوس قرار می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مردم مطالبات به حقی در زمینه تأمین مناسب نیازهای اولیه مانند آب، برق، گاز، راه دسترسی و دیگر خدمات عمومی و ضروری دارند و کرمانشاه نیازمند مدیران سالم، عملیاتی، جهادی و با برنامه است که دغدغه خدمت صادقانه و بی منت را به مردم داشته باشند.

امیری مقدم با انتقاد از برخی رویکردها مدیریتی، گفت: در گذشته با این بهانه عجیب که این پروژه‌ها در زمان ما به پایان نمی‌رسد مانع انجام برخی طرح‌های ضروری شده‌اند و این ظلم مضاعف به مردم کرمانشاه است.

وی تاکید کرد: عملیات رفع نقص خط انتقال آب شرب شهر کرمانشاه باید سال‌ها قبل انجام می‌شد ولی از این موضوع بسیار مهم غفلت شده بود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع تأمین آب شرب پایدار شهر کرمانشاه با تشکیل یک قرارگاه عملیاتی و اتخاذ یک تصمیم شجاعانه و هدفمند، عملیات رفع نقص این خط انتقال آغاز شد و اکنون در مرحله پایانی است.

امیری مقدم در ادامه خواهان بکارگیری رویکردهای عملیاتی، با برنامه و شجاعانه در حوزه‌های مختلف توسط مدیران اجرایی استان کرمانشاه شد.

وی حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را یک اولویت جدی دانست و گفت: فرزندان ما برای زندگی به آب، هوای سالم، جنگل و طبیعت نیاز دارند و دستگاه‌های مربوطه نباید اجازه دهند عده‌ای با سودجویی این منابع ارزشمند را نابود کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار چاه غیر مجاز در کرمانشاه وجود دارد، تاکید کرد: آب منطقه‌ای باید هر چه سریع‌تر این چاه‌ها را تعیین تکلیف کند و مانع آسیب‌های بیشتر به آب‌های زیرزمینی و دشت‌های حاصلخیز استان کرمانشاه شود.

وی همچنین با توجه به هشدارهای هواشناسی از آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها خواست نسبت به لایروبی رودخانه‌ها، مسیرها و معبرها اقدام کنند و مدیران این مجموعه‌ها نیز با حضور میدانی در زمان بارش‌ها تلاش کنند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

امیری مقدم تاکید کرد: مدیران به جای نمایش در برابر دوربین‌ها به دنبال انجام خدمت صادقانه، بی منت، با برنامه و هدفمند باشند و مطالبات مردم را پیگیری کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا