شهرستان ها

۷۰ درصد برنامه خرید و ذخیره سازی گندم در قزوین محقق شده است

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۷۰ درصد برنامه خرید و ذخیره سازی گندم برای سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی راه انجام با بیان اینکه ۷۰ درصد برنامه خرید و ذخیره سازی گندم در قزوین محقق شده است اظهار کرد: این میزان تحقق معادل خرید ۱۴۰ هزار تن گندم و ذخیره سازی آن در سیلوهای استان است.

وی با بیان اینکه برداشت و ذخیره سازی گندم تا پایان مردادماه سال جاری ادامه دارد، گفت: بر اساس برنامه استان در خصوص خرید کیفی گندم امسال نسبت به یک دهه گذشته خرید این محصول بر اساس شاخص‌های گلوتن، سن زدگی و پاکی بذر با کیفیت بالاتری خریداری و ذخیره سازی شده است.

راه انجام تصریح کرد: پیش بینی تولید گندم در استان قزوین ۲۱۰ هزار تن بوده که با توجه به کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی امید داریم تا این رقم محقق شود.

این مسئول در خصوص پرداخت پول به گندمکاران اظهار داشت: از ابتدای خرید و ذخیره سازی گندم یک هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال به گندمکاران استان پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به ۲۲ مرکز خرید گندم در استان قزوین اشاره کرد و گفت: گنجایش ذخیره سازی سیلوهای گندم در این استان ۳۵۰ هزار تن است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا