شهرستان ها

۷۰ درصد بودجه کشور مربوط به شرکت های دولتی است

قروه- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون ۷۰ درصد بودجه کشور مربوط به شرکت های دولتی است که استان های محرومی هم چون کردستان از آن بی بهره است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز اوسطی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه کنسانتره «گلالی» قروه اظهار کرد: در کردستان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که به دلیل عدم سرمایه گذاری در آن هنوز به این ظرفیت‌ها بالفعل نشده و کردستان به این دلیل از مسیر توسعه عقب مانده است.

وی افزود: توزیع نامتوازن بودجه شرکت‌های دولتی از بدو تأسیس تاکنون از مهمترین دلایل عقب ماندگی توسعه اقتصادی کردستان است و این روند بیش از ۷۰ سال سابقه دارد.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه دولت مهمترین عامل سرمایه گذاری در کشور است.

اوسطی اعلام کرد: هم اکنون ۷۰ درصد بودجه کشور مربوط به شرکت‌های دولتی است که استان‌های محرومی هم چون کردستان از آن بی بهره است.

وی ضرورت سرمایه گذاری شرکت‌های دولتی در استان‌هایی همچون کردستان را مطالبه مردم و مسئولان خواند و گفت: انتظار داریم شرکت‌های فعال در استان نیز گردش مالی و پرونده مالیاتی خود را در کردستان انجام دهند.

اوسطی خاطرنشان کرد: امروز شاهد تحقق سرمایه گذاری بزرگی در زمینه تولید کنسانتره در شهرستان قروه هستیم. وی تصریح کرد: قروه رنگین کمان معادن است و باید از این ظرفیت برای توسعه صنعتی، ایجاد اشتغال و تولید ثروت بهره بگیریم.

وی افزود: سرمایه گذاری‌های انجام شده در حوزه ذخایر سنگ آهن می‌تواند جهش مطلوبی در عرصه اشتغال و تولید ایجاد کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا