شهرستان ها

۷۵ درصد از اراضی کشاورزی لرستان دیم است

خرم‌آباد – رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۷۵ درصد از اراضی کشاورزی در این استان دیم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز شنبه در مراسم سالروز تأسیس سازمان امور اراضی، اظهار داشت: برای همه ما نگهداری و حفاظت از اراضی به‌عنوان ذخیره و میراثی برای آیندگان باید اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

وی افزود: در سال گذشته در سطح کشور حدود چهارهزار هکتار اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیرمجاز داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: هر هکتار از اراضی امنیت غذایی ۲۰ نفر را تأمین می‌کنند؛ بنابراین ضرورت دارد باتوجه‌به محدودیت‌های اراضی یک و دو که حاصلخیزی و افزایش تولید مناسبی دارند؛ ضرورت دارد از این اراضی حفاظت و نگهداری کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه متقاضیانی که قصد فعالیت‌های تولیدی یا هرگونه تغییر کاربری اراضی را دارند باید مجوز قانونی دریافت کنند، گفت: همه کسانی که قصد دارند کار تولیدی یا هرگونه ساخت‌وسازی را انجام دهند باید قبل از هرگونه اقدامی به مدیریت‌های جهاد شهرستان مراجعه کنند؛ چون ما الان بیش از ۳۰۰ آرا قطعی ساخت‌وساز غیرمجاز داریم که این‌ها خودشان برای تخریب مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: ما نیز ناچاریم برابر قانون در راستای منافع عمومی و حفاظت از این اراضی که متعلق به نسل‌های آینده است با این افراد برخورد کنیم، بنابراین متقاضیان باید به مدیریت‌های جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا ما مجبور نباشیم برای تخریب این ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام کنیم و باعث ناراحتی این افراد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: در استان بیشتر از میانگین کشوری اراضی دیم داریم، در کشور ۵۳ درصد از اراضی دیم وجود دارد در حالی این میانگین در لرستان ۷۵ درصد است.

شاهرخی در زمینه طرح جهش تولید در دیمزارها، گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها کار بسیار مهمی بود که با ستاد فرمان امام (ره) در استان در حال اجرا است و تاکنون حدود ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها است که این طرح می‌تواند در بالابردن تولید محصولات کشاورزی و اشتغال پایدار در استان مؤثر باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا