شهرستان ها

۷۵ واحد قصابی غیرمجاز در پارس‌آباد پلمب شد

پارس‌آباد- فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: سال گذشته با همکاری دامپزشکی استان اردبیل ۷۵ واحد قصابی، کبابی و کشتار غیرمجاز دام در پارس‌آباد پلمب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین عصر چهارشنبه در نشست با مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: به دلیل شرایط غیربهداشتی، ادامه فعالیت کشتارگاه صنعتی دام پارس‌آباد قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان تصریح کرد: وضعیت بهداشتی کشتارگاه صنعتی دام نامناسب بوده و ادامه فعالیت آن با چنین وضعیتی به صلاح بهداشت منطقه نیست.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اشاره به اینکه وجود چنین کشتارگاهی برای منطقه ظرفیت بزرگی است، گفت: متأسفانه عدم مدیریت مناسب، همچنین عدم تمکین صاحب کشتارگاه از دستورالعمل‌های نظارتی دامپزشکی در رعایت موازین بهداشتی چنین وضعیتی را به وجود آورده و لازم است با همکاری و هم‌افزایی بین بخشی و ایجاد راهکارهای مناسب برای ساماندهی آن در اسرع وقت اقدام شود.

جهان‌بین افزود: دامپزشکی به عنوان متولی اصلی سلامت و بهداشت عمومی جامعه، باید با جدیت در حوزه ساماندهی و ارتقا کیفیت کشتارگاه ورود کند و فرمانداری نیز با تمام توان و همکاری دستگاه‌های مرتبط پشتیبان دامپزشکی بوده و قطعاً حمایت لازم انجام خواهد شد.

وی از حساسیت ویژه دامپزشکی در مقابله با کشتار غیرمجاز دام و پلمب ۷۵ واحد قصابی و کباب‌فروشی این شهرستان در سال گذشته تشکر کرد و ادامه داد: علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی دامپزشکی، همچنان معضل کشتار غیرمجاز دام در حاشیه روستاها و محورهای مواصلاتی وجود دارد و لازم است با تشکیل کارگروه‌های مختلف و اتخاذ تدابیر لازم موضوع حل و فصل شود.

فرماندار پارس‌آباد با تاکید بر حجم بالای سرمایه و اشتغال بخش اعظمی از اهالی منطقه به حرفه دامپروری و نقش مهم دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی خاطرنشان کرد: ضرورت تقویت همه‌جانبه این ارگان در حوزه تأمین امنیت غذایی جامعه مشهود است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا