شهرستان ها

۷۶ میلیارد تومان پروژه در شهرداری منطقه دو شیراز اجرا می شد

شیراز – شهردار منطقه دو شیراز گفت: ۵۶ پروژه جدید با اعتباری بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان در منطقه دو شهرداری شیراز و مناطق محروم این منطقه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تولایی شیرازی بعد از ظهر شنبه در اولین نشست خبری با تاکید بر این نکته که تعریف و اجرای تمام پروژه‌ها بر اساس نیازسنجی و در جهت کسب رضایت مردم اجرا می‌گردد، گفت: معتقدم که اجرای پروژه‌ها باید با نظر مردم و برای مردم اجرا و به بهره برداری برسد و به عبارتی دیگر هر تعریف پروژه باید دارای پیوست فرهنگی اجتماعی و اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه بهتر در دو ماه اخیر موفق به تعریف ۵۷ پروژه جدید در سطح منطقه دو شویم، افزود: تعداد ۲۶ پروژه جدید در حال طی کردن روند نهایی اداری با اعتباری بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان و تعداد ده پروژه نیز در مرحله طراحی قرار گرفته و مابقی پروژه‌ها در مرحله صفر مطالعاتی است.

محمد تولایی با اشاره به وجود برخی اماکن مذهبی، آثار تاریخی و ادبی در این منطقه از جمله آرامستان دارالسلام، کوچه ادیان و.. مجتمع‌های بزرگ تجاری پادگان‌های نظامی، فرودگاه شیراز و نیز حضور ۲۷۲ خانواده شهید به عنوان برخی ویژگی‌های منطقه یاد کرد و افزود: این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که منطقه دو شهرداری شیراز، منطقه‌ای با حضور اقشار مردم با فرهنگ‌های مختلف است بنابراین برنامه‌های عمرانی و ارائه خدمات باید به گونه‌ای تعریف شود که رضایت همگان جلب شود.

تولایی از پروژه ۴۵ متری محراب به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص یاد کرد که همین ماه کلنگ آن به زمین زده می‌شود و گفت: یکی از مهمترین و شاخص ترین پروژه‌های ما پارک آینده در محله شهرک بهار است که به عنوان یکی از خواسته‌های اساسی مردم منطقه برای ایجاد یک پارک خانواده به شمار می‌رود. این پارک در زمینی به مساحت ۳ هکتار اجرا می‌شود و به جرأت می گویم اگر مصوب و اجرا شود اولین پارک شیراز است که با چنین طراحی منحصر به فردی اجرا می‌شود، آن هم در چنین محله‌ای که از محلات کمتر برخوردار است.

وی با اشاره به ساماندهی پیاده روها برای عبور و مرور افراد کم توان به عنوان یکی از اولویت‌های این منطقه گفت: در حال حاضر ما پنج پروژه مهم در آستانه افتتاح را داریم که از جمله آنها می‌توان به مجموعه زمین چمن طبیعی قلعه شاهزاده بیگم، فضای شهری یک ونیم هکتاری و فاخرترین آب نما موزیکال شیراز در ابتدا بلوار ماذون قشقایی اشاره کرد که پرتاب آب آن تا ۴۰ متر است و ابتدا آبان افتتاح می‌شود.

تولایی از افتتاح پروژه بوستان زندگی در محله دباغی تا دهه فجر و پارک چهار هکتاری محراب تا آخر سال به عنوان برخی دیگر از پروژه‌های در آستانه افتتاح منطقه دو یاد کرد و افزود: در حوزه خدمات شهری پروژه‌های مختلف دیده شده از جمله لکه گیری آسفالت، احداث و بهسازی فضای سبز است.

وی گفت: برای بهسازی و زیباسازی فضای سبز بلوار مدرس به عنوان یک بلوار تشریفاتی سه پروژه خوب را در دست اقدام داریم که چهره این بلوار را متحول خواهد کرد.

وی از احیا و بازگشت هویت محلات بافت‌های قدیمی و تاریخی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های منطقه یاد کرد و گفت: از ده محله محروم شناخته شهر ۷ محله در این منطقه است که از ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ای که امسال برای محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار در نظر گرفته شده ۱۵۰ میلیارد تومان سهم این منطقه است، که صرف پروژه‌های محرومیت زدایی این منطقه خواهد شد.

شهردار منطقه ۲ گفت: اعتقاد داریم برای انجام این کار نیازمند یک حرکت جهادی و شبانه روزی هستیم تا چهره محرومیت از چهره این محلات و منطقه زدوده شود، در همین ارتباط باشد از ۵۷ پروژه جدیدی که تعریف کردیم نیز ۳۳ پروژه مربوط به محلات محروم منطقه است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا