شهرستان ها

۷ پیست دو و میدانی در کردستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

سنندج- مدیر کل ورزش و جوانان کردستان گفت: مراحل پایانی ساخت هفت پیست دو و میدانی در استان در حال انجام بوده و سال ۱۴۰۲ این پروژه های ورزشی به بهره‌برداری می رسند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان کردستان، حامد جولایی در مجمع انتخابات هیئت دو و میدانی استان کردستان در سنندج با اشاره به پیشینه درخشان رشته دو و میدانی در استان به ویژه در رشته استقامت و نیمه استقامت، اظهار داشت؛ استان کردستان اکنون نیز در برخی رشته‌ها به ویژه در بخش بانوان عملکرد خوبی دارد.

وی افزود: با وجود انتظار از دو و میدانی کاران کردستانی برای درخشش در رشته‌های دو استقامتی و دو صحرانوردی اما متأسفانه این رشته‌ها تا حدود زیادی در کردستان از بین رفته اند.

جولایی خاطرنشان کرد: باید مجموعه جدید هیئت دو و میدانی با کمک مربیان و پیشکسوتان این رشته راهکاری مناسب برای برون رفت از وضعیت کنونی و فعال کردن دو و میدانی به ویژه در شهرستان‌ها ارائه دهند.

وی افزود: دو و میدانی کاران این استان در گذشته همواره در رقابت‌های قهرمانی کشور یکی از عناوین برتر رده‌های مختلف را به خود اختصاص می‌دادند و بر روی سکو می‌رفتند اما اکنون مدال آوری در این رشته به ویژه در بخش آقایان بسیار کم شده است.

وی به لزوم انجام استعدادیابی در رده‌های پایه با همکاری آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات دو همگانی با همکاری و تعامل شهرداری‌ها توسط هیأت دو و میدانی اشاره کرد و گفت: باید راهکاری اساسی و برنامه‌ای منسجم برای برون رفت از این وضعیت تهیه کرد.

جولایی اذعان کرد: خوشبختانه بانوان دومیدانی کار کردستانی در سال‌های اخیر توانسته اند با هدایت چند مربی دلسوز نتایج خوبی در مسابقات کشوری به دست آوردند و با همت مضاعف خود جایگاه دو و میدانی بانوان کردستان را ارتقا بخشیده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: زیرساخت‌های رشته دو و میدانی در استان کردستان توسعه یافته و رشد خوبی داشته اند.

جولایی اظهار داشت: زیرسازی پیست تارتان ۴ پیست دو و میدانی در استان به پایان رسیده و آماده بهره برداری هستند و با برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده هفت پیست استان به تارتان مجهز می‌شوند که می‌تواند تحول عظیمی را در رشته دو و میدانی استان به وجود آورد.

وی تاکید کرد: حلقه گمشده توسعه رشته دو و میدانی شاید از هم گسسته شدن پیشکسوتان و نسل جدید این رشته است و از مدیریت جدید این انتظار می‌رود که پیشکسوتان دو و میدانی استان را به بدنه هیئت جذب کند و تلفیقی مناسب از نسل قدیم و نسل جدید ایجاد کند.

در پایان این مجمع نیز «داریوش مهدوی» با رأی مجمع انتخاباتی به عنوان رئیس جدید هیئت دو و میدانی استان کردستان انتخاب شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا