شهرستان ها

۸۰ درصد راه‌های روستایی استان بوشهر آسفالت شده است

بوشهر- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۸۰ درصد راه‌های روستایی استان بوشهر آسفالت و مابقی شوسه و خاکی است.

سید حمیدرضا علم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه، بهسازی و آسفالت راه روستایی ریز به سرچشمه که از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری است در دو فاز جداگانه در حال انجام است و از پیشرفت ۴۰ درصدی نیز برخوردار است.

وی افزود: این پروژه برای سرعت بخشی بیشتر هم اکنون در دو قطعه سه و پنج کیلومتری و جمعاً به طول هشت کیلومتر به وسیله پیمانکاران طرف قرارداد در حال انجام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: برای تکمیل قطعات پروژه راه روستایی ریز به سرچشمه مجموعاً ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و همچنین سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: روستای سرچشمه در شهرستان جم از محدود روستای بالای ۵۰ خانوار در استان بوشهر است که فاقد راه آسفالته است و ان شاالله این روستا نیز صاحب راه آسفالته می‌شود.

علم تصریح کرد: به عنوان یک الگوی موفق کشوری، تقریباً همه روستای بالای ۵۰ خانوار در استان از راه آسفالته برخوردار هستند و رویکرد ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفتن به سمت آسفالت روستای بالای ۲۰ خانوار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در استان بوشهر مجموعاً دو هزار و ۳۹۸ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که هزار و ۹۲۵ کیلومتر آن آسفالت و بقیه شوسه و خاکی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا