شهرستان ها

۸۲۱ داروی غیرمجاز از یک عطاری در قزوین کشف شد

asdasd


کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین از کشف و توقیف ۸۲۱ انواع داروی غیرمجاز یک عطاری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در قزوین، رامش مهرآیین با اعلام این خبر گفت: در راستای تامین امنیت اجتماعی و سلامت مردم، پیگیری و بازدیدهایی برای جلوگیری از فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز در سطح استان داریم که در این راستا از یک مرکز پخش فرآورده های گیاهی، ۱۶ قلم انواع داروهای غیرمجاز و تقلبی به ارزش پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین ادامه داد: این داروها انواع شربت های مفرح یا ضد افسردگی، داروهای ضدسرفه، پماد، شامپوهای ضد ریزش مو و انواع قرص را شامل می شود.

مهرآیین با بیان جزییات این بازرسی، تاکید کرد: کشفیات یاد شده توسط بازرسان واحد فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان قزوین کشف شده و پرونده آن نیز به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان هنگام خرید از عطاری ها به سلامت و مجوزهای بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و همچنین به مشاوره های غیرمجاز عطاری ها نیز اتکا نکنند و برای درمان بیماری از طریق گیاهان دارویی حتما به پزشک حاذق و مجوزدار طب سنتی مراجعه کنند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا