شهرستان ها

۸۸ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی لرستان به ثبت رسید

رئیس کانون سردفتران استان:

رئیس کانون سردفتران لرستان از ثبت ۸۸ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان خبر داد.


به گزارش ایلنا، علی‌نصرت ندری در جمع خبرگزاری‌های استان با تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه کانون سردفتران، خانواده بزرگی است که بیش از یک قرن قدمت ثبت اسناد را در کارنامه خود دارد، افزود: این دفاتر همواره تلاش کردند معاملات و روابط مردم را به منظور ایجاد امنیت روانی به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر دفاتر اسناد رسمی مورد بی‌مهرها قرار گرفته است، گفت: ثبت اسناد خودرو به رغم اینکه براساس ماده ۲۹ بر تخلفات رانندگی برعهده دفاتر اسناد رسمی گذاشته شده اما متاسفانه یک شرکت خصوصی با قدرت و لابیگری توانسته حق دفاتر را ضایع و ثبت اسناد خوردو را از این دفاتر بگیرد.

رئیس کانون سردفتران لرستان گفت: همین امر سبب شده مشکلات زیادی برای مالکین خودروها ایجاد شود.

ندری با بیان اینکه ۱۶۸ دفتر اسناد رسمی در استان فعالیت دارند و قرار است ۳۳۱ نفر تحت عنوان سردفتر به مجموع سردفتران لرستان اضافه شود، افزود: این درحالیست که دفاتری با سابقه ۱۵ تا ۲۰ سال نمی‌تواند درآمد عادی برای امراز معاش خود داشته باشند.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۶۸ دفتر اسناد رسمی، ۶۰ دفتر مربوط به خرم‌آباد است.

رئیس کانون سردفتران لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۵۰۰ دفتر در کشور فعالیت دارند و قرار است ۳۵۰۰ دفتر دیگر ایجاد شود، گفت: منصب سردفتری با صدور دیگر پروانه‌ها متفاوت است و باید این موضوع مدیریت شود.

ندری از قطعی سیستم برای ثبت اسناد و نارضایتی مردم انتقاد کرد و گفت: قطعی سیستم سبب بدبینی مردم می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در چهار ماهه امسال ۸۸ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی لرستان به ثبت رسیده است، بیان کرد: عمده این اسناد شامل وکالت، تعهد و سند انتقال غیرمنقول بوده است.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا