شهرستان ها

۸.۳ درصد مساحت زنجان را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد

زنجان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با بیان اینکه ۴۴ درصد مساحت استان در پهنه زلزله با خطرپذیری بالا قرار دارد، گفت: ۸.۳ درصد مساحت شهر زنجان را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

عباس بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بررسی نقشه گسل‌ها نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از مساحت استان زنجان در پهنه زلزله با خطرپذیری بالا، ۴۸ درصد در پهنه گسل با خطرپذیری متوسط و ۸ درصد در پهنه زلزله با خطرپذیری پایین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی کشور و استان متأثر از حوادث طبیعی است، ابراز کرد: ۴۰ گسل نیز پیرامون استان زنجان واقع شده است که استان ما نیز از این گسل‌ها تأثیرپذیری دارد و برای ما نیز آسیب‌رسان هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان مساحت بافت فرسوده در کل استان را یک هزار و ۲۰۰ هکتار برشمرد و گفت: از این میزان ۵۱۱ هکتار در شهر زنجان واقع شده که ۸.۳ مساحت کل شهر را تشکیل می‌دهد. وی با اشاره به اینکه سهم ابهر از بافت‌های فرسوده ۸.۵ درصد مساحت کل شهر است، عنوان کرد: ۸.۸ درصد مساحت شهر قیدار و ۱۶.۳ درصد از مساحت شهر خرمدره را نیز بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که متأسفانه تاب‌آوری بافت‌های فرسوده در برابر زلزله پایین است.

بابایی با بیان اینکه ۱۵۳ روستای استان زنجان نیز در حریم گسل واقع شده است، تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی در این روستاها استقرار دارد که باید مقاوم‌سازی آن‌ها جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و از طریق پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی، تاکنون بیش از ۶ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان مقاوم‌سازی شده و برنامه‌ریزی برای ۱۳ هزار واحد دیگر ادامه دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا