شهرستان ها

۹۰۰ مرکز تحقیقات در کشور فعال است

اردبیل- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۹۰۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در کشور در حوزه سلامت و بهداشت فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس پناهی عصر جمعه در آئین اختتامیه بیست و سومین کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اردبیل با اشاره به فعالیت ۹۰۰ مرکز تحقیقات در کشور اظهار کرد: از این تعداد ۸۲۱ مرکز تحقیقاتی دارای مجوز هستند و ۳۰ مرکز تحقیقاتی غیردولتی داریم که به صورت همه‌جانبه از فعالیت‌های مناسب و مطلوب آنها حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی را فعال کردند که ما آمادگی صدور مجوز برای فعالیت قانونی آنها را داریم تا در قالب شبکه تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بتوانند فعالیت‌های مناسبی را داشته باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازمه پژوهش و تحقیق را ایجاد فضای شاداب و با نشاط در دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: وزارت بهداشت آمادگی دارد تا این فضا را برای دانشجویان مهیا کند تا با حمایت همه‌جانبه از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بتوان خروجی مطلوبی را ارائه کرد.

پناهی افزود: عمده دانشجویان علاقه‌مند هستند تا در این فعالیت‌ها مشارکت کنند که با تاکید وزیر بهداشت ما از مراکز تحقیقاتی و شبکه‌های دایر شده در این حوزه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهیم داد و امیدواریم در سال تحصیلی شروع شده دانشجویان بیشتر در این مراکز حاضر شده و به پویایی این مراکز کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌های سالیانه مراکز تحقیقاتی فعال مورد حمایت وزارت بهداشت قرار خواهند گرفت و ما حرکت‌های مناسب را در پشتیبانی همه‌جانبه از این مراکز انجام خواهیم داد.

پناهی برگزاری موفق کنگره بیست و سوم را در اردبیل با محوریت دانشجویان یادآور شد و اضافه کرد: سایر دانشگاه‌ها کار سختی را در برگزاری چنین رویدادی بر عهده دارند و امیدواریم تجربه موفق استان اردبیل در برگزاری شایسته این رویداد با محوریت دانشجویان فضای رقابتی سالمی را برای سال‌های آینده فراهم کند.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با توجه به اسناد بالادستی به ویژه مرجعیت علمی بسترهای پژوهشی را در واحدهای دانشگاهی علوم پزشکی مهیا کنیم که قطعاً حرکت در این سمت در سال‌های آینده شتاب بیشتری را خواهد گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اظهار امیدواری به نسل آینده به ویژه دانشجویان فعال دانشگاه‌های علوم پزشکی ادامه داد: حرکت مناسبی که در این حوزه شروع شده قطعاً نتایج پرسود و ثمری را به همراه خواهد داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا