شهرستان ها

۹۸ هزار ورزشکار سازمان‌یافته جودو داریم

اردبیل- رئیس فدراسیون جودوی کشور گفت: در حال حاضر ۹۸ هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته در رشته جودو داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش میراسماعیلی عصر چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت جودوی استان اردبیل اظهار کرد: در ۲ سال مسئولیت فدراسیون جودو به رغم همه هجمه‌های خارجی و فشارهای داخلی سعی کردیم تا این رشته ورزشی رو به جلو حرکت کند.

وی رفتار خصمانه فدراسیون جهانی را با جمهوری اسلامی ایران در تعلیق این رشته ورزشی یادآور شد و تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا این تعلیق به سرعت برطرف شود تا ما بتوانیم با حضور در میادین جهانی و بین‌المللی مدال‌آوری بیشتری را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون جودوی کشور گفت: در سال‌های گذشته جمعیت سازمان‌یافته این رشته ورزشی ۶۰ هزار ورزشکار بوده که هم اکنون این تعداد به ۹۸ هزار ورزشکار سازمان‌یافته جودو ارتقا یافته است.

میراسماعیلی به فعالیت ۱۲ خانه جودو در کشور اشاره کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا در استان اردبیل نیز خانه جودو ارتقا یافته و وضعیت مطلوبی نسبت به گذشته پیدا کند.

وی با بیان اینکه امسال ۲ دور مسابقات در رشته جودو برای گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان به شکل کشوری برگزار شده است، خاطر نشان کرد: در این مسابقات بیش از ۸۰۰ ورزشکار جودو در مدت ۸ روز در گروه آقایان و خانم‌ها با هم رقابت کردند.

میراسماعیلی به برگزاری مسابقات جایزه بزرگ رشته جودو اشاره کرد و ادامه داد: ۳۰۰ نفر نیز در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند که ما جوایز میلیونی آنها را روی سکو به برترین‌ها اعطا کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برای مسابقات جودوی بزرگسالان نیز آمادگی کامل وجود دارد و ما سعی و تلاشمان بر این است تا ۲ لیگ امید و بزرگسالان را برگزار کنیم.

میراسماعیلی از برگزاری سوپرلیگ جودو در کشور با حضور ۱۶ تیم خبر داد و بیان کرد: سعی و تلاشمان بر این است تا با تمکن مالی از این تیم‌ها به ویژه در استان‌های مختلف حمایت کنیم که قطعاً در استان اردبیل نیز حمایت ما از ورزشکاران این رشته بیش از گذشته خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا با جذب اسپانسر تیم‌های قدرتمند صنعتی را با قراردادهای ۴۰ تا ۵۰ میلیونی جودوکاران در لیگ مورد حمایت قرار دهیم که قطعاً در این زمینه در استان اردبیل نیز شرایط مطلوب‌تری را شاهد خواهیم بود.

میراسماعیلی تصریح کرد: در کنار برگزاری کلاس‌های مختلف و اردوهای تیم‌های جودو در گروه‌های سنی متنوع، تلاشمان بر این است تا از نفرات برتر استان‌ها در لیگ کشوری استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون جودوی کشور گفت: استان اردبیل در چند سال اخیر رشد قابل توجهی یافته به طوری که در ترکیب تیم ملی از این استان تا ۱۰ نفر حضور داشته و در رقابت‌های مختلف جوایز خود را دریافت می‌کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا