شهرستان ها

۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد

ساوه- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مرکزی گفت: ۱۰۰ برنامه در سه ماهه سال جاری در راستای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی در این استان هدفگذاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین باقری ظهر سه شنبه در نشست شورای اجتماعی و کارگروه تخصصی، اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که در محل فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات مناسبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان صورت گرفته اما این حوزه نیازمند تلاش بیشتر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: سیاست‌گذاری و ارائه برنامه‌ها، متناسب با نیاز جامعه است و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها بهره گیری می‌شود.

باقری با اشاره به برنامه‌های دفتر امور اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این راستا برای سه ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح استان هدفگذاری شده و برنامه‌های هر شهرستان هم به فراخور نیاز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از بروز آنها ۱۹۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، افزود: آسیب‌های اجتماعی در استان اولویت بندی شده و برای هر کدام نیز بودجه‌ای در اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، اعتیاد، فرزند آوری، خانواده، سقط جنین، ازدواج و طلاق را از آسیب‌های مهم این استان عنوان کرد.

باقری ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره و برنامه‌های هفته فرهنگی در شهرستان‌ها در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی و سرمایه اجتماعی پیش بینی شده است.

۶ محله حاشیه شهر در اراک و ساوه ساماندهی می‌شود

وی ادامه داد: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه شهرها نیز سال گذشته، ۳۳۰ منطقه در سطح کشور شناسایی شده که سهم استان مرکزی ۶ محله در شهر اراک و ساوه است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: علاوه بر موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌هایی در راستای افزایش سرمایه‌های اجتماعی با عنوان نهضت مشارکت اجتماعی در سطح این استان پیش بینی شده است.

باقری افزود: در این راستا ۱۱۶۰ گروه مختلف اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد در سامانه ثبت نام کردند که از این حیث رتبه نخست در سطح کشور را کسب کردیم و امید است این آمار به ۲ هزار گروه برسد.

وی اجرای طرح شهروند ارزشمند را از دیگر اقدامات دفتر امور اجتماعی استانداری در راستای افزایش سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این طرح از افراد و شخصیت‌هایی که تعهدات اجتماعی خود را انجام دادند با حضور مسؤولان در مرکز استان تجلیل می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا