شهرستان ها

میدان ۱۴۰۳ فرصتی برای میدان‌داری دانش‌آموزان است

مشهد- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: میدان ۱۴۰۳ فرصتی برای هم‌افزایی تشکل‌های دانش‌آموزی و میدان‌داری نوجوانان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در نشست مشترک اعضای قرارگاه‌های دختران و پسران میدان ۱۴ صفر ۳ در شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه سلسله طرح‌های میدان، فرصتی برای هم‌افزایی تشکل‌های دانش‌آموزی و میدان‌داری نوجوانان است، اظهار کرد: امروز آرمان و شعار انقلاب اسلامی در دست نوجوانان آمریکایی قرار گرفته و صدای انقلاب به اقصی نقاط دنیا صادر شده است. امروز دیگر نوجوان ایرانی در بانگ فریاد مرگ بر اسرائیل تنها نیست و به برکت نهضت امام (ره)، شهدای این نهضت و حضور شما در صحنه‌های انقلاب، نوجوانان در خیابان‌های پاریس و لندن با شما هم‌صدا هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امروز شرایط برای حضور و میدان‌داری نوجوانان به مراتب از گذشته مهیاتر است. یک نمونه همین حضور دانش آموزان پای صندوق‌های رأی به‌عنوان ناظر افتخاری است که مصداق محرز تحقق جهاد تبیین است. اینکه نوجوانان به نمایندگی از همسن و سالانشان پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و در حالی که نمی‌توانند از نظر قانونی رأی بدهند اما آزادانه و بی واسطه بر فرآیند انتخابات نظارت کنند، این خیلی مهم است و تأثیر دارد. این‌گونه است که توطئه دشمن برای بدبین کردن مردم به‌ویژه نسل جدید خنثی خواهد شد.

«میدان ۱۴۰۳»، تصویر روشن جمهوریت

در این نشست، امیرعباس راحمی، دبیر قرارگاه پسران ۱۴۰۳ در شهرستان تربت حیدریه بیان کرد: ما در این طرح، تصویر روشنی از جمهوریت در نظام اسلامی را لمس کرده‌ایم. دانش‌آموزان آمادگی نقش‌آفرینی در عرصه‌های مهم پیش‌رو از جمله انتخابات را دارند. این ظرفیت بزرگ طرح میدان است که توان دانش‌آموزان در موضوعات مختلف را به شکوفایی می‌رساند تا از آسیب‌شناسی تدریس معلمان و نظام تعلیم و تربیت گرفته تا حتی مسائل کلان فرهنگی و اجتماعی، پیرامون موضوعات گوناگون فکر کنند و نظر بدهند.

دبیر قرارگاه پسران ۱۴۰۳ در شهرستان تربت حیدریه افزود: یکی از ضرورت‌های امروز نوجوانان، بحث سواد رسانه است تا ۱۲ سال بمباران رسانه‌ای غربی‌ها علیه نوجوان مسلمان ایرانی با آگاهی و شناخت خنثی شود. ما سال‌هاست تأکید بر گسترش مفهومی و موضوعی سواد رسانه در نظام آموزشی کشور داریم زیرا امروزه فقط یک کتاب درسی به عنوان سواد رسانه وجود دارد که آن هم به نحو مطلوب تدریس نمی‌شود. نمی‌شود یک دانش آموز را چندین سال در میانه موضوعات مختلف و هجوم فرهنگی رها کرد و بعد انتظار داشت یک شبه و با یک کتاب یا یک طرح، نگاه و تفکر او اصلاح شود. باید سراغ اصلاح ساختارها و مبانی را گرفت و ریشه‌ها را درست کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا