شهرستان ها

توقیف ۱۵ روزه در انتظار خودروهای با سرعت بالا در کرمانشاه

کرمانشاه – رییس پلیس راه استان کرمانشاه از توقیف ۱۵ روزه خودروهایی خبر داد که با سرعت بالا در محورهای کرمانشاه حرکت کنند .

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ عبدالحسین زارع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش تصادفات فوتی و جرحی مربوط به خودروهای دارای سرعت بالا و غیرمجاز در سطح محورهای مواصلاتی استان و به منظور برخورد با تخلفات و توقیف خودروهای با سرعت بالا را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا جلسه‌ای با حضور مسئولان دستگاه قضائی برگزار و در این خصوص تصمیماتی برای برخورد با رانندگان متخلف اتخاذ شد.

سرهنگ زارع تصریح کرد: بر همین اساس خودروهایی که با سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر از حد مجاز یا با سرعت بیش از ۱۴۰ کیلومتر در جاده‌های بزرگراهی و همچنین با سرعت بیش از ۱۲۵ کیلومتر در جاده‌های دوطرفه تردد کنند، متخلف شناخته شده و اعمال قانونی خواهند شد.

رئیس پلیس راه استان افزود: این دسته از خودروها به مدت ۱۵ روز درسیستم شماره گذاری توقیف و به پارکینگ منتقل خواهند شد و هنگام آزادسازی از راننده تعهد کتبی مبنی بر عدم ارتکاب مجدد تخلف اخذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین این دسته از رانندگان ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی به منظور اصلاح رفتار ترافیکی و ارائه تست سلامت روحی و روانی در مراکز مشاوره معاونت اجتماعی خواهند شد.

سرهنگ زارع در پایان یادآوری کرد: مراتب توقیف خودرو از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیامک به مالک یا متصرف قانونی اعلام خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا