شهرستان ها

آمادگی کامل در ۱۷۹ شعبه اخذ رأی شمیرانات برای برگزاری انتخابات

شمیرانات- فرماندار شمیرانات از آمادگی کامل در ۱۷۹ شعبه اخذ رأی این شهرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص فرآیند برگزاری انتخابات در شمیرانات اظهار کرد: در دور اول انتخابات ۲۷۹ شعبه اخذ رأی داشتیم و طبق روال و ابلاغیه وزارت کشور ۳۰ درصد از این صندوق‌ها تقلیل یافت و این دوره، تعداد شعب به ۱۷۹ شعبه رسیده است.

ذاکریان در تشریح جزئیات تعداد شعب و صندوق‌های سیار و ثابت شمیرانات گفت: تعداد ۱۲۶ شعبه اخذ رأی شامل ۱۲۳ شعبه ثابت و ۳ شعبه سیار در تجریش، تعداد ۲۶ شعبه اخذ رأی دارای ۱۸ شعبه ثابت و ۸ شعبه سیار در لواسانات و تعداد ۲۷ شعبه اخذ رأی شامل ۲۶ شعبه ثابت و یک شعبه سیار، در بخش رودبار قصران پیش بینی شده است.

فرماندار شمیرانات بیان کرد: در بخش لواسانات به اقتضای شرایط و درخواست اعضای هیئت نظارت و بخشدار محترم به دلیل موقعیت رأی گیری در روستاها و پراکندگی‌های موجود، تصمیم بر این شد که شعب سیار اخذ رأی افزایش داشته باشد.

وی در ادامه به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در شمیرانات اشاره و بیان کرد: آموزش‌ها و تمهیدات لازم برای هیئت‌های اجرایی داده شده و به تعداد آرای مأخوذه در دور اول تعداد صندوق‌ها پیش بینی شده، مثلاً در شعبه پادگان جوادالائمه که تعداد بالای دو هزار رأی دهنده داشتیم تعداد ۷ صندوق رأی پیش بینی شده است.

ذاکریان اظهار کرد: نسبت به فرآیند اخذ رأی از زندان اوین، آسایشگاه جانبازان معزز، بیمارستان‌ها و برخی خانواده شهدا و ایثارگران، با توجه به سابقه موجود و تجربه برگزاری دور اول انتخابات، برنامه ریزی هایی صورت گرفته که انشاالله با حداقل زمان ممکن این کار انجام شود.

فرماندار شمیرانات در خصوص مدت زمان برگزاری فرآیند انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: زمان انتخابات تا ساعت ۱۸ اعلام شده که احتمالاً تمدید اولیه هم خواهد داشت و بعد از آن طبق اعلام مقام عالی وزارت تا ساعت ۲۴ روز جمعه نتایج نهایی اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: مجموعه ستاد انتخابات شهرستان شمیرانات به لحاظ نیروی انسانی، ادوات و تجهیزات و پشتیبانی‌های لازم آمادگی کامل دارد که حماسه پرشوری را در ۲۱ اردیبهشت ماه رقم بزند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا