شهرستان ها

4 نقطه آذربایجان غربی تحت پوشش اینترنت نسل پنجم اینترنت همراه قرار گرفت



مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: 4 نقطه در استان تحت پوشش سرویس نسل پنجم اینترنت همراه 5G قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چنگیز نوری در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه شرکت مخابرات ایران برای ارائه سرویس‌های جدید ارتباطاتی به مشترکین گفت: در هفته گذشته ارائه سرویس نسل پنجم اینترنت همراه 5G به سبد خدمات شرکت مخابرات ایران افزوده شده و در استان ما نیز سایت های جدید به این منظور در دست ساخت است.

وی افزود: دو سایت نسل پنجم ارومیه در آزادگان‌یک و خیابان مولوی نصب و دو سایت دیگر در سردشت راه اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی تاکید کرد: به دنبال توسعه این نسل اینترنت همراه، مشترکین می توانند از اینترنت همراه اول تا سرعت ۲۵۰ مگ استفاده کنند.

نوری تصریح کرد: ۲۶ سایت دیگر نسل پنجم همراه اول تا پایان سال در برنامه توسعه مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی قرار دارد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: 143سایت 4.5G همراه اول نیز به زودی در استان نصب خواهد شد که از این تعداد تجهیزات 79 سایت به استان رسیده و در دست نصب و اجرا است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران با وجود همه مشکلات پیش رو با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت بوده و هم اکنون  طرح نجما در استان  در حال اجرا است.

وی حرکت به سمت شهر هوشمند، ظرفیت سازی واگذاری FTTH در مراکز پر ظرفیت شهری، توسعه فن آوری، بهبود زیرساخت‌های ارتباطی شهرهای صنعتی، پاسخگویی به نیاز مشتریان و افزایش ضریب نفوذ، بهبود در کیفیت محصول و ارتقای پهنای باند، ارتقای پایداری شبکه‌های ارتباطی و توسعه گسترش زیرساخت‌های فیبرنوری از مزایا و اهداف فاز اول طرح نجما  در استان برشمرد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی با تشریح آخرین روند توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان خاطرنشان کرد: زیرساخت های مخابراتی استان در حال تغییر تکنولوژی به بسترهای فیبرنوری است و خوشبختانه امروز بیش از 11 هزار کیلومتر فیبرنوری مخابرات در آذربایجان غربی بسترسازی شده است.

وی افزود: هم اکنون فاز یک شهر ارومیه به بهره برداری رسیده و در فاز 2شهری  82  کیلومتر فیبرنوری در منطقه گلشهر ارومیه حال اجرا است.

نوری گفت: در بوکان فیبرنوری در حال اجرا، در پیرانشهر  در حال اتمام، در اشنویه ظرفیت سازی برای 200 مشترک، در میاندوآب و نقده 40 کیلومتر پیمان سپاری و در خوی و سلماس 40 کیلومتر در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و خوشبختانه آذربایجان غربی امروز با بیش از 11 هزار ,و 300 مشترک FTTH جزء استان های برخوردار کشور است.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برنامه های مخابرات منطقه آذربایجان غربی برای توسعه شبکه ارتباطی سیار گفت: هم اکنون 100 سایت شهری و43 سایت روستایی در حال احداث است.

نوری با بیان اینکه اینترنت نسل چهارم 4G در 40روستای استان در حال راه اندازی و نصب است گفت: همچنین تجهیزات اینترنتی 100 روستای دیگر در حال خریداری است که تا پایان امسال شاخص برخورداری روستاهای استان و سرویس های پهن باند روستایی به حد مطلوب کشوری خواهد رسید.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا