شهرستان ها

۴۴۰۰ خانه بهداشت در مناطق روستای کشور احداث شده است

خلخال- معاون حقوقی و امورمجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت:در دولت سیزدهم و به همت شهید دکتر آیت الله رییسی چهار هزار و ۴۰۰ پروژه خانه بهداشت در مناطق مختلف روستایی کشور احداث شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحمید جمال الدینی ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه های بهداشت و درمان شهرستان خلخال اظهار کرد: پروژه های بهداشتی و درمانی در سراسر کشور به همت دولت سیزدهم رونق ویژه ای یافت به طوری که در مناطق مختلف کشور شاهد احداث و راه اندازی خانه های بهداشت مجهز بودیم.

وی با اشاره به اینکه برخورداری از بهداشت و درمان مطلوب حق هر ایرانی است، خاطرنشان کرد: آیت الله رییسی بر اجرای عدالت بهداشتی و درمانی در تمام مناطق کشور تاکید می کردند به طوری که در ۲ سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ پروژه خانه بهداشت در مناطق مختلف روستایی کشور احداث و ۲۵ هزار نیروی جدید در سیستم بهداشت و درمان کشور جذب شده است.

معاون حقوقی و امورمجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی از افزایش ۱۷ هزار تخت به مجموع تخت های بیمارستانی کشور در دو سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: متوسط اعتبار هزینه شده برای راه اندازی هر تخت بیمارستانی در کشور ۳۵ تا ۵۰ میلیارد ریال است که با احتساب این میزان افزایش شاهد تخصیص اعتبار کلان برای تحقق این امر در دولت سیزدهم بودیم.

جمال الدینی همچنین افزود: در راستای تحقق شعار ارتقای سلامت جامعه در آینده نزدیک هم ۷۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستان‌های کشور اضافه خواهد شد.

وی افزایش ۲۵ درصدی رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، درمان کاملاً رایگان بیماری‌های کودکان زیر هفت سال و همچنین کاشت حلزون شنوایی در راستای پیشگیری از ناشنوایی و معلولیت‌های شنوایی در کودکان را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان برشمرد.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور با اعلام همکاری برای راه‌اندازی رشته‌های جدید تحصیلی در دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: یکی از اهداف استقلال دانشکده‌های پزشکی در شهرستان‌ها از مراکز استان‌ها ، ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به مردم در شهرستان‌های کوچک کشور است.

جمال‌الدینی با تشریح اقدامات انجام شده برای خرید و راه‌اندازی تجهیزات ام. آر. آی در بیمارستان خلخال گفت: در مرحله اول خرید این تجهیزات ۴۲ میلیارد ریال از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال به صورت پیش پرداخت واریز شده و به زودی با خرید این دستگاه و نصب آن در بیمارستان خلخال مردم این شهرستان از مزایای این تجهیزات نوین پزشکی بهره‌مند خواهند شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا