شهرستان ها

۴۴۴ پزشک فرار مالیاتی در آذربایجان شرقی شناسایی شده است

تبریز-مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۴۴ پزشک در استان شناسایی شده است که درخواست کارت به کارت و وجه نقد داشتند که قطعا طبق قانون با جرائم سخت روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی اورج‌زاده روز شنبه در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی مالیاتی، شناسایی محل‌های مالیاتی مستند بر اسناد، ۵ هزار و ۲۱ نفر مودی ثبت نام در سامانه داشته‌ایم.

اوروج‌زاده ابراز کرد: عمده مشاغل با فروش زیر ۱۸ میلیارد تومان از طریق ماده ۹۵ درصد اداره کل امور مالیاتی اشخاص حقیقی مالیات‌شان قطع شده است.

وی یادآور شد: در وصول مالیاتی سهم ۱۰۰ درصدی خود را وصول نکرده‌ایم، زیرا ما فشار را از مودیان برداشته و با شناسایی دانه درشت‌ها و فرارهای مالیاتی سعی بر فشار روی آنها داریم.

وی افزود: ۴۴۴ پزشک در استان شناسایی شده است که درخواست کارت به کارت و وجه نقد داشتند که قطعاً طبق قانون با جرایم سخت روبه‌رو خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بیان داشت: دو سال گذشته، ۱۰۲ هزار و ۹۰۴ هزار مودی اظهار نامه مالیاتی صفر داشتند که در سال ۱۴۰۲ اظهارنامه مالیاتی خود را پر کردند و همچنین در این اظهارنامه‌ها ۲۲ درصد زیر ۵ میلیون تومان بود و بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان ۲۰ هزار و ۲۰۳ نفر و بیش از ۱۵ میلیون تومان ۱۷ هزار و ۳۸۱ نفر بود.

وی متذکر شد: میزان فرار مالیاتی در استان آذربایجان‌شرقی ۲,۵۱۷ میلیارد تومان بود.

اوروج‌زاده گفت: ما مجری مالیات هستیم و قانون‌گذار نیستیم از این‌رو طبق قانون دو نوع مالیات مستقیم و غیرمستقیم از مودیان دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان آمار وصول مالیاتی کل کشور که سهم وصولی استان آذربایجان‌شرقی در کشور ۲.۵ درصد بود.

وی با بیان اینکه پرونده‌های مهم مالیاتی در شهرستان تبریز مورد بررسی قرار می‌گیرد که ۷۵.۱۶ سهمیه وصولی به شهر تبریز اختصاص می‌یابد، گفت: دومین رتبه نیز با ۳.۳۶ درصد شهرستان مراغه است.

مدیرکل امور مالیاتی استان به اقدامات مهم در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: انتقال سهمیه مالیاتی پرونده مس سونگون یکی از مهم‌ترین اقدامات بود، زیرا این موضوع بعد از ۳۰ سال به سرانجام رسید و در حال حاضر یک هزار و ۶۷ میلیارد تومان تا الان از این سهم به استان انتقال داده شده است.

وی ادامه داد: افزایش پرداختی به شهرداری و دهیاری‌ها نیز یکی دیگر از اقدامات مهم در این دولت بود.

اوروج‌زاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ میزان پرداختی به شهرداری‌ها ۴ هزار و ۳۳ میلیارد تومان پرداختی بود، گفت: در این میزان سهم شهر تبریز در سال گذشته، یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود.

وی گفت: شناسایی فرار مالیاتی و اخذ مالیات از دانه درشت‌ها نیز یکی از کارهای مهم در استان بود به طوریکه ۶۸ پرونده در این خصوص در حال بررسی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یادآور شد: در ۲ سال اخیر در ۴۲ اداره کل در خصوص شناسایی فرار مالیاتی رتبه برتر کسب کرده‌ایم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا