شهرستان ها

۵ ویژگی مهم شهید آیت الله رییسی که سبب محبوبیت وی شد

قم- استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم به ۵ ویژگی مهم شهید آیت الله رییسی رییس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران که سبب محبوبیت وی شد پرداخت.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌هاسید احمد میرعمادی*: شهید آیت الله رئیسی به عنوان یک عالم مجاهد و خدمتگزار دلسوز ویژگی‌هایی داشت که سبب محبوبیت ایشان گردید که جمله آنان موارد زیر است.

۱- سعه صدر: روش برخورد شهید آیت الله رئیسی اخلاق اسلامی بود، او نه تنها نیش و کنایه، طعنه و نقد و بداخلاقی مخالفان را تحمل می‌کرد بلکه در برابر اهانت و تهمت آنان سعه صدر به خرج می‌داد و پاسخ منطقی و اخلاقی داشت، حتی عیب و نقص مخالفان را به رخ نمی‌کشید.

۲ – مردم داری: با مردم بودن، مدارا با مردم، خدمتگزار مردم بودن خصوصیت ذاتی ایشان بود و او به تمام معنا درد و رنج مردم را حس می‌کرد و برای التیام بخشیدن غم مردم تلاش می‌کرد در برابر مردم متواضع و خاکسار بود.

۳ – ولایتمداری: رئیس جمهور شهید با در اختیار داشتن تمام امکانات و اعتبارات خود را ملزم به اطاعت از رهبری می‌دانست، مصمم بود رهنمودهای رهبری را عمل و پیاده کند و چیزی که بر خلاف نظر رهبری باشد و یا موجب آزرده خاطر شدن رهبری گردد، انجام ندهد.

۴ – روحیه جهادی: تلاش و کوشش شبانه روز و خستگی ناپذیری از ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی بود.

او با کار بی وقفه از تمام ظرفیت‌ها برای پیشرفت و تعالی استفاده می‌کرد و واقعاً به شعار «ما می‌توانیم «معتقد بود و با توکل بر خدا کارها را پیش می‌برد و در مردم امید ایجاد می‌کرد.

۵ – اخلاص و صداقت: اساس عمل ایشان اخلاص و صداقت بود، از هوای نفس، حب مقام و ریاست به دور بود معمولاً حاکمان گاهی برای مصلحتی، مطلبی بر خلاف واقع اظهار می‌دارند، اما او هرگز از این روش استفاده نکرد بلکه از سلاح نافذ و برنده اخلاص و صداقت استفاده کرد و او صادقانه وارد ریاست جمهوری شد و صادقانه خارج شد دعایش این بود «رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق»

عاش سعیدا و مات سعیدا

* استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا