شهرستان ها

۵ درصد زندانیان محکوم واجد شرایط در زنجان صاحب شغل هستند

زنجان- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان گفت: ۶۵ درصد زندانیان محکوم واجد شرایط در استان دارای شغل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر،، ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: سازمان زندان‌ها زیرمجموعه دادگستری بوده و با توجه به استقلال خود اقدامات تأمینی و تربیتی را برعهده دارد و بالاترین رسالت خود را اصلاح و تربیت می‌داند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تربیتی برنامه‌های متعددی باید در نظر گرفته شود، عنوان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان اقدامات فرهنگی، حرفه‌آموزی و اشتغال را نام برد.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان رفتار حسن خلق کارمندان با زندانیان، استفاده از پابند الکترونیک، مجازات جایگزین حبس و نظام نیمه آزادی را از رویکردهای مهم این سازمان برشمرد.

وی در مورد اهم اقدامات فرهنگی یادآور شد: در ۲۴ نقطه مکان‌های زندان نمازهای شبانه روزی برگزار می‌شود، ۲۶۲ زندانی در حفظ قرآن فعالیت دارند و مسابقات قرآن با شرکت ۹۶۷ زندانی در سال ۴۰۲ برگزار شد.

بنیادی با اشاره به اشتغال به تحصیل ۳۲ زندانی در نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: کسب رتبه بهترین نوازنده و بهترین مولودی‌خوانی در نخستین جشنواره سرود، آواهای مذهبی، محلی و آئینی از افتخارات استان زنجان است.

وی به تشکیل حلقه‌های مطالعاتی و حضور پیک دانش در زندان اشاره کرد و گفت: دوره آموزش تجوید، روخوانی و روان‌خوانی و تفسیر قرآن کریم از دیگر فعالیت‌های فرهنگی است.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با بیان اینکه اشتغال با دو راهبرد پیگیری می‌شود، ابراز کرد: راهبرد خوابگاهی – کارگاهی در کارگاه‌های درون زندان است و در راهبرد صنعتی به طور مثال در زندان ابهر تولید آنتن داریم.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد زندانیان محکوم واجد شرایط در اشتغال فعالیت دارند، ادامه داد: میانگین دستمزد پرداختی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده و زنجان در رتبه چهارم کشوری در میزان دستمزد قرار دارد.

بنیادی با اشاره به فعالیت ۱۴ پیمانکاران در زندان در رشته‌های مختلف خیاطی، قلم‌زنی روی مس، تولید تیرچه بلوک، منبت، معرق و تولید محافظ برق یادآور شد: ۷.۵ میلیارد تسهیلات در موضوع اشتغال پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در حرفه‌آموزی معیار هم شرکت در دوره و هم قبولی است و بر این اساس در سال ۴۰۳ حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند و تا کنون ۱۷۱ دوره برگزار شده است.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با اشاره به استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان تصریح کرد: ورودی زندانی در سال ۴۰۳، ۴۸۳ نفر بوده و تعداد افراد در زنجان ۱۸۶ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد زندانیان نیمه آزادی به عنوان یکی از مجازات‌های جایگزین حبس برای نخستین بار ۱۹ نفر در استان زنجان از این امتیاز استفاده کردند.

بنیادی به جشن گلریزان اشاره کرد و گفت: امسال مردم خیر ۱۴ میلیارد تومان در این جشن کمک کردند و ۹۱ نفر در حوزه جرایم مالی غیرعمد و غیر کلاهبرداری آزاد شدند که ۸۳ نفر از آن‌ها مرد و ۸ خانم بودند.

وی با اشاره به اینکه انتقال زندان در سفر اول رئیس‌جمهور شهید مصوب شد و زمین اختصاص یافت، اظهار کرد: قرارداد مطالعاتی منعقد شده و در حال طراحی و تهیه نقشه بوده و جزو طرح‌های مولدسازی محسوب می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مدیران کسی در زندان نیست و یک زندانی سیاسی داریم که چهار ماه از دوره محکومیت او در زنجان باقی مانده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا