شهرستان ها

۶۰۰۰۰ تن گندم سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است

یاسوج- رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شصت هزار تن گندم در سال جاری خریداری شد و در روزهای آینده نیز این مقدار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی ظهر یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان افزود: سیصد دستگاه کمباین در سال جاری وارد استان شد و کار برداشت در حال انجام است.

وی همچنین با بیان اینکه در روزهای گذشته، در کهگیلویه دو نقطه و در گچساران و باشت نیز دو منطقه دچار آتش سوزی شده است، گفت: در برخی از مناطق استان در سه روز گذشته شاهد آتش سوزی مراتع بودیم.

معتمدی همچنین با بیان اینکه باران‌های سیل آسای اخیر یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی استان خسارت وارد کرده است، گفت: برخی از این زیرساخت‌ها با پیگیری مسؤولان و همکاری مردم احیا و ۲۳ میلیارد تومان برای بهسازی کانال‌ها تخصیص داده شده بود که ۱۵ میلیارد تومان در حوزه بحران در باران‌های اخیر هزینه شد.

وی افزود: برای دریافت اعتبار مکاتباتی با وزیر انجام شد ولی تا کنون اعتباری تخصیص نیافته و برای جبران خسارت در مناطق سر چنار و لوداب در بویراحمد، شهنیز و دلی رچ در چرام، تنگ کوتک دنا، پیچاب باشت و فارتق در کهگیلویه هنوز با مشکل مواجه هستیم.

معتمدی یادآور شد: امکانات این سازمان جوابگوی مشکلات نیست و جاده عشایری چال بایار و بید انجیر نیز هنوز مسدود است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا