شهرستان ها

۶۰۰ هزار قوطی شیر خشک معمولی در خراسان رضوی توزیع شد

رییس اداره داروهای طبیعی و سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۰۰ هزار قوطی شیر خشک معمولی (رگولار) در ۲ ماه نخست امسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد دانای باغکی اظهار کرد: نیاز کودکان با سن کمتر از ۲ سال به شیرخشک در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ۲۷۰ هزار قوطی در ماه برآورد می‌شود که خوشبختانه تا کنون این نیاز به شکل مطلوبی تأمین شده است.

رئیس اداره داروهای طبیعی و سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هر ۱۰ روز یک بار فرایند توزیع شیرخشک مورد بررسی قرار می‌گیرد و خوشبختانه تا کنون مشکلی در این حوزه وجود نداشته است.

وی گفت: در فروردین ماه امسال به دلیل حضور زائران، تعداد داروخانه‌های استعلام گیرنده شیر خشک افزایش داشته است و در شیرخشک کوپنی خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نه تنها مشکلی در تأمین و توزیع نداشته، بلکه از ذخیره خوبی نیز برخوردار است.

دانای باغکی افزود: تحویل شیرخشک یارانه‌ای به ارائه کد ملی و سایر مشخصات لازم توسط سرپرست کودک به داروخانه نیاز دارد و در صورت کمبود هر نوع شیرخشک، عموم مردم می‌توانند به سامانه قسمت کمبود دارویی و انتخاب گزینه کمبود شیر خشک مراجعه کنند و با وارد کردن نام شیرخشک به فارسی یا لاتین و مشخص کردن محدوده مورد نظر خود، شیرخشک مورد نظر خود را جست و جو و از نزدیک ترین داروخانه محله، تهیه کنند.

رئیس اداره داروهای طبیعی و سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عدم شفافیت در پرداخت سهم ارز انواع شیرخشک و عدم پرداخت به موقع آن می‌تواند موجب اختلال در میزان توزیع شیر خشک شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا