شهرستان ها

735 هکتار از اراضی ملی قزوین آزادسازی شد

رئیس کل دادگستری استان:

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با اقدامات صورت گرفته بیش از 735 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان و 12 هکتار حریم رودخانه آزادسازی شده است.


به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، علی شعبانی گفت: در راستای افزایش ارتباط مسئولان قضایی با عموم جامعه بیش از 145 میز خدمت در مساجد استان برگزار شده و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری 160 میز خدمت در استان صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: همچنین بیش از 28 هزار ملاقات مردمی در مراجع قضایی ثبت شده و مسئولان قضایی و قضات بیش از 950 بار از زندان بازدید داشته‌اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 93 درصد از ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک صورت گرفته و 6 هزار و 553 دادرسی نیز به صورت الکترونیک انجام شده است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته 269 مورد پابند الکترونیکی تحویل شده است؛ همچنین 264 زندانی دارای شرایط با کمک خیرین و 3 هزار و 101 زندانی نیز با استفاده از ارفاقات قانونی به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

شعبانی تصریح کرد: در 158 بازدیدی که توسط مسئولان قضایی استان از مراکز تولیدی و صنعتی صورت گرفت مشکل 45 واحد با  ورود دستگاه قضا حل و برای بیش از 6 هزار و 862  نفر اشتغال‌زایی شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 200 فقره درخواست و شکایت مردمی در استان ثبت شده و همه این گزارشات در کارگروه صیانت و ارتقا سلامت اداری مورد بررسی قرار گرفته است.

شعبانی اضافه کرد: کل اراضی زراعی مشمول کاداستر استان قزوین 426 هزار هکتار است که عملیات اجرایی و تثبیت آن از سال 1393 آغاز شده و بر اساس اقدامات انجام شده، تاکنون بیش از 43 درصد از اراضی ثبت و سنددار شده، که 30 درصد از آن با اهتمام تمامی دستگاه‌ها و همکاری با دستگاه قضایی در سال 1401 انجام شده است.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا