شهرستان ها

۸۴ درصد از وام های ازدواج در قم پرداخت شده است

قم- مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: سال گذشته ۸۴ درصد از وام های ازدواج در قم پرداخت شده و مشکلی برای پرداخت وام ازدواج در استان نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سانی خانی بعدازظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی ازدواج با تشریح برنامه های استان قم در این حوزه گفت: برنامه های خوبی این هفته در سطح استان قم برگزار می شود که جشن هلهله فرشته ها از جمله آنان است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: جشن های ازدواج دانشجویی، ویژه نیروهای مسلح و سایر ارگان ها در این ایام برگزار می شود.

وی بیان کرد: در حوزه مسکن زوج هایی که در نوبت دریافت زمین هستند، مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی استان قم زمین هایی که شهر قم در اختیار دارد را شناسایی و برای زوج های جوان در نظر بگیرد.

سانی خانی عنوان کرد: در سال‌های گذشته پیشنهاد شد برخی از اماکن دولتی که قابل استفاده نیستند می‌توانند در اختیار زوج های جوان قرار گیرند که البته در این بخش اقدامات جدی صورت نگرفت.

وی بیان کرد: برگزاری جشن ازدواج هزینه های زیادی را به خانواده ها تحمیل می کند که در این راستا تلاش شده تا ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی در این زمینه در اختیار زوج های جوان قرار گیرد و تالارهای شهر با قیمت مناسبی در اختیار جوانان قرار داده شود و در این زمینه اپلیکشن وصال شیرین نیز طراحی و رونمایی شده است.

سانی خانی گفت: مشکلی که در جوانان برای امر ازدواج وجود دارد، این است که همکفو خود را نمی توانند پیدا کنند که در این راستا مشاوره های به جوانان و همچنین کارگاه هایی قبل، حین و بعد از ازدواج داریم.

برای زیرساخت شغل کارگری در قم مشکلی نداریم

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: در حال حاضر برای زیرساخت شغل کارگری در استان قم مشکلی نداریم، اما برای فارغ التحصیلان تکمیلی باید فکری کرد که البته همه این افراد را نمی‌توان به سمت کارهای دولتی سوق داد، بلکه باید در عرصه بخش خصوصی نیز کارهایی انجام شود و افراد به سمت بازار کار ورود کنند.

وی در ادامه بیان کرد: قم رتبه دوم کشوری را در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ داشته که ۷ میلیارد تومان وام در این زمینه در سال گذشته پرداخت شده که برای امسال هنوز ابلاغ نشده و تقاضای ما چندین برابر شدن این ارقام است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: اگر افراد زمین داشته باشند و بتوانند در امر ورزش سرمایه گذاری کنند، وام های قابل توجهی به این افراد پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در آینده از قشر مرفه جامعه به دلیل فقر حرکتی قهرمان نخواهیم داشت که در حال حاضر نیز این شرایط را داریم به همین دلیل سرمایه گذاری در امر ورزش برای نوجوانان و جوانان ضروری است.

سانی خانی بیان کرد: در امر ازدواج ابتدا شغل مهم است و در ادامه مسکن و سایر امکانات در اولویت است.

وی گفت: در سال گذشته دوره تربیت مربی راهنمایان خانم ها با ۱۳۰ کنشگر در قم برگزار شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: اولین همایش ملی جامعه پرداز در قم با حضور گروه های مختلف جهادی در حوزه های مختلف برگزار و ظرفیت های این گروه ها با یکدیگر به اشتراک گذاشته شد.

وی عنوان کرد: سه دوره مربوط به ازدواج و خانواده در مدارس متوسطه استان قم برگزار شد که معتقدیم اگر موضوع ازدواج از این دوران باید در ذهن جوانان جا باز کند تا در دوره دانشجویی بتوانند زندگی تشکیل دهند.

برگزاری دوره توانمند سازی ۶۰۰ نفر از بانوان قمی

وی ابراز کرد: دوره ای نیز برای ۶۰۰ بانوی قمی که دارای مشکلات خانوادگی بودند در راستای توانمندسازی آنان در جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: دوره ای سه روزه در مشهد مقدس برای زوج های جوان قمی در پایان سال گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: رویداد ملی هماهنگ دو نیز با حضور ۲۰۰ طلبه کنشگر در حوزه سبک زندگی و ازدواج آسان در قم برگزار شد.

وی بیان کرد: ۴۷ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج خانواده در سال گذشته داشتیم که در نهایت ۳ هزار جلسه مشاوره رایگان ارائه شد.

اهدای ۱۱۰ جهیزیه به مناسبت روز ملی ازدواج به نوعروسان نیازمند در قم

سانی خانی افزود: در حوزه جهیزیه نیز افرادی هستند که توانایی لازم را ندارد که سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و خیرین در این زمینه ورود خوبی دارند و اداره کل ورزش و جوانان نیز به مناسبت روز ملی ازدواج ۱۱۰ جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا کرده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: بانک های ملی، ملت، تجارت و سپه از جمله بانک هایی هستند که در پرداخت تسهیلات ازدواج عملکرد خوبی داشتند.

وی ادامه‌داد: سال گذشته ۸۴ درصد از وام های ازدواج در قم پرداخت شده و مشکلی برای پرداخت وام ازدواج در قم نداریم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: روز چهارشنبه هفته جاری نیز جشن وصال با حضور زوج های جوان و با اهدای جهیزیه برگزار می شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا